استاندار آذربایجان شرقی به علت بیماری ریوی و عوارض جانبازی دوران دفاع مقدس فوت شد.

مقام ارشد دولتی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی قبل از ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.

رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی آذربایجان شرقی، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان‌های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

وی به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی و از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دائمی داشت.

وی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.

این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

پیام تسلیت وزیر کشور

وزیر کشور در پیامی، درگذشت زین العابدین خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

در پیام  وحیدی  آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت برادر عزیزم سردار زین العابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی که عمر خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صرف کرد، بسیار تاثرانگیز بود.

این فرمانده سرافراز و مدیر جهادی، هم در دوران دفاع مقدس که به جانبازی نیز مفتخر شد و هم در ایجاد امنیت مرزها مجاهدت داشت و از زمان پذیرش مسئولیت سنگین استانداری نیز با تمام وجود برای پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این مدت، دستاوردهای قابل ملاحظه ای را رقم زد.

اینجانب این ضایعه را به محضر مردم شریف آذربایجان شرقی و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال علو درجات، آرامش و رحمت را برای آن مرحوم و تسلی و بردباری برای خانواده و بازماندگان ایشان مسالت دارم.

پیام تسلیت امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در پیامی درگذشت استاندار آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است؛

خبردرگذشت ناباورانه انسان اخلاق مدار و پاک نهاد مرحوم سردار زین‌العابدین رضوی خرّم دردی جانکاه در دل‌هایمان گذاشت و قلب‌هایمان را از آکنده از اندوهی فراوان ساخت.

مرحوم رضوی خرّم انسانی ولایت مدار و رزمنده ای ایثارگر بود که صحنه‌های دفاع مقدس گواه رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی های ایشان است و نقش آفرینی و خدمات اثرگذار و ارزنده آن مرحوم در کسوت فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی، فرماندهی سپاه عاشورا و استانداری آذربایجان شرقی برای همیشه در اذهان عمومی مردم قهرمان خطه آذربایجان ماندگار است.

اینجانب این مصیبت و وداع ناباورانه را به آحاد مردم آذربایجان شرقی و تاریخ ساز تبریز، خانواده مکرم ایشان و همه دوستان آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده برای روح بلند مرحوم رضوی خرّم از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

پیام تسلیت فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا به مناسبت درگذشت سردار خرّم

  سردار اصغر عباس قلیزاده و حجت الاسلام والمسلمین سرایی در پیام مشترک، درگذشت استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده سابق سپاه عاشورا را تسلیت گفتند.

متن پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

خبر درگذشت برادر عزیز، رزمنده نستوه و مدیر جهادی، سردار سرافراز زین العابدین رضوی خرم، غم جانسوزی است که دلها را به درد آورد. 

این برادر عزیز عمر خود را در کسوت پاسداری و جهاد در راه انقلاب و خدمت به ملت بزرگ ایران صرف کرد و چه در دوران پاسداری و چه در دوران مسئولیت سنگین استانداری، با پرکاری و پیگیری های مستمر، کارنامه ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.

در صدق اخلاص و جان بر کف بودن ایشان در راه انقلاب و اسلام، همین بس که علاوه بر کار شبانه روزی در ایران اسلامی، در ایام رعب و وحشتی که تروریستهای داعش و گروههای تروریستی بعنوان دست پرورده های نظام استکباری بر کشورهای منطقه حاکم کرده بودند، ایشان با روحیه شهادت طلبانه در جبهه های مقاومت و در سرزمین شامات حاضر شد و حتی چندین ماه به اسارت گروههای تروریستی درآمد و در زیر سخت ترین شکنجه ها قرار گرفت. 

پس از آزادی و بازگشت به میهن، محکم تر از قبل و ایستاده تر از همیشه راه شهیدان را ادامه داد و ذره ای از این مسیر کوتاه نیامد.

سردار خرم عزیز تا پای جان بر راه شهیدان و خدمت به مردم شهید پرور آذربایجان استقامت کردند. رضوان الهی بر ایشان باد انشاالله.

اینجانبان بعنوان همسنگران سردار خرّم، مصیبت وارده را به خانواده مکرم ایشان و مردم استان و همرزمان سردار عزیزمان تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران الهی و حشر با شهیدان و امام شهیدان را از خداوند منان خواستاریم.


عبدالرحیم نجفقلیزاده سرایی
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا 

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده 
فرمانده سپاه عاشورا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.