مدیرعامل آبفای استان کرمان گفت: براساس مصوبات خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان باید تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به پایان برسد اما فکر می‌کنم که این پروژه به تابستان آینده هم نرسد.

پروژه انتقال آب خلیج فارس چه زمانی به کرمان ‌می‌رسد؟

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عبدیان مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان صبح امروز در قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم استان کرمان که با حضور فداکار استاندار کرمان برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت موجود آب استان، اظهار داشت: ۵ هزار و ۶۲۵ روستا و ۸۴ شهر در استان کرمان داریم که حدود یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب، ۱۵ شهر بحرانی داریم و ۳۶ شهر در معرض تنش آبی قرار دارند، بیان کرد: ۶۲۸ روستای بحرانی و در معرض تنش آبی داریم که حدود ۷۰ درصد این روستاها در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه ۵۳۴ روستا و ۳۴ شهر مشکل کیفی آب دارند که باید کیفیت آب آنها ارتقا پیدا کند، گفت: جمعیت مواجه با کمبود آب در استان حدود دو میلیون و ۱۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ میلیون متر مکعب کسری آب در سطح استان کرمان داریم که ۱۳۷ حلقه چاه در شهرها و روستاهای استان در حال حفر شدن است تا کمبود آب ما جبران شود، ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفر چاه و انتقال آب به این نقاط لازم داریم.

عبدیان با بیان اینکه شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان و سیرجان که از طریق وزارتخانه رصد می‌شوند و اعتبار ملی دارند، گفت: در کرمان ۲ هزار و ۵۳ لیتر توان تولید آب داریم اما ۲ هزار و ۹۷۴ لیتر نیاز آبی داریم که ۹۲۱ لیتر کمبود آب ما در کرمان است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبات خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان باید تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به پایان برسد اما فکر می‌کنیم که این پروژه به تابستان امسال هم نرسد، افزود: در سیرجان ۲۵۵ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که با حفر چاه در حال جبران آن هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان ۱۷ دستگاه حفاری در اختیار داریم که برای حفر چاه‌های آب پیش‌بینی شده‌اند، ادامه داد: برای جبران کسری آب تا تابستان با کمبود دستگاه حفاری در استان روبه‌رو هستیم که نیاز است، تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۳۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی به ما داده شده که ۳۳ میلیارد آن اسناد است، گفت: در استان کرمان نیز تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار داده شده که ۶۰ میلیارد تومان نقدی و ۶۰ میلیارد تومان به صورت اسناد است.

عبدیان با بیان اینکه قرارگاه استانی آب باید هر دو هفته تشکیل شود و به همکاری دستگاه‌ها نیاز داریم، افزود: وضعیت آب استان با توجه به بارندگی‌های انجام شده در وضعیت بحرانی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.