۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 958996

آیت‌الله «علی ارومیان»، پدر سه شهید گلگون‌کفن و نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که از افراد نزدیک به امام خمینی (ره) در نجف اشرف بود، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله علی ارومیان درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، نوه دختری آیت‌الله ارومیان بیان کرد: آیت‌الله ارومیان از پنج‌شنبه گذشته در بیمارستان بستری بود و شب گذشته و در ۹۲ سالگی به علت ایست قلبی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام محمدعلی سلیمانی افزود: آیین تشییع و وداع با آیت‌الله ارومیان امروز در قم برگزار شده و پیکر ایشان برای دفن در گلشن زهرا(س) مراغه به زادگاهش انتقال می‌یابد.

آیت‌الله ارومیان دو دوره نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی بود و پس از آن نیز در دفتر استفتائات آیت‌الله العظما خامنه‌ای در تهران عضویت داشت.

گفتنی است سه فرزند آیت‌الله ارومیان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و فرزند چهارمش نیز در جزیره مجنون و طی سال‌های پایانی جنگ به درجه رفیع جانبازی نایل شد.

آیت‌الله ارومیه همچنین مدتی هم امام جمعه میانه بود و سوابق بسیار درخشانی ایشان در مبارزه با طاغوت و هدایت مردم مراغه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان در محافل مردمی این شهرستان بازگو می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.