مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۶۰ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۴۶میلیارد تومان طی دهه فجر در استان افتتاح خواهد شد.

 افتتاح 60پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۴۶میلیارد تومان در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، سید محمود هاشمی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار داشت:با بهره برداری از این تعداد پروژه دو هزار و ۹۶ خانوار، ۲۶ روستا، دو پاسگاه و ۲۵ صنعت از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی اجرای ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال ، نصب ۵ ایستگاه صنعتی، نصب ۹۷۱ عدد انشعاب ، شبکه تغذیه و توزیع، اجرای ۸۱ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۳۸۹ انشعاب با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان ، یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن یا اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۵۶۰ انشعاب با اعتبار هست میلیارد تومان اعتبار از جمله این طرح ها عنوان کرد.

هاشمی همچنین گاز رسانی به ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی،نصب ۲۱ عدد انشعاب،نصب ۴ ایستگاه، خط انتقال کارخانه آلومینا و تقویتی شهرستان جاجرم و گرمه و اجرای ۵ کیلومتر خط تغذیه ۱۲ اینچی را از دیگر طرح های گازرسانی در ایام دهه فجر برشمرد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: از مجموع طرح های گازرسانی ۱۲ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با ۷۵۰ خانوار بهره‌مند مربوط به شهرستان بجنورد، پنج پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومان با ۴۵۰ خانوار بهره‌مند در شهرستان شیروان، پنج پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ۶۵ خانوار بهره‌مند در شهرستان اسفراین و ۱۴ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با ۱۳۵ خانوار بهره مند در راز و جرگلان هستند.

هاشمی خاطر نشان کرد: همچنین یک پروژه با اعتبار سه میلیارد تومان در شهرستان مانه، پنج پروژه با اعتبار ۹ میلیارد تومان با ۱۰ خانوار بهره مند در شهرستان سملقان، پنج پروژه با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار با ۴۳ خانوار بهره‌مند در شهرستان فاروج، هفت طرح با ۳۶ میلیارد تومان اعتبار با ۳۴۳ خانواره بهره‌مند و شش طرح و با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در شهرستان جاجرم هستند.

وی افزود: تعداد مشترکین شرکت گاز استان تا پایان دی ماه سال جاری ۳۶۸ هزار و ۱۱۲ مشترک هستند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۸۲ مشترک از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بوده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۸۶۲ روستای استان گاز دار هستند که ۱۱۷ روستا از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان دی ماه سال جاری گاز دار شدند.

 

وی همچنین ضریب نفوذ گاز در روستاها را در قبل از دولت سیزدهم ۹۸.۹ درصد عنوان کرد و گفت: اینک این ضریب به ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: همچنین قبل از دولت سیزدهم تنها ۸۵۵ واحد صنعتی گازدار در استان فعال بود که اینک بعد از گذشت ۲ سال از دولت سیزدهم به یکهزار و ۱۵۵ واحد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.