نخستین اتوبوس برقی شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه فعالیت خود را بطور آزمایشی در خط میدان راه آهن ـ پارک‌وی محدوده خیابان ولی‌عصر(عج) پایتخت آغاز کرد.

فعالیت آزمایشی اولین اتوبوس‌ برقی در پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، این اتوبوس تولید کشور چین است که برای انجام تست‌های فنی و بررسی عملکرد و کارایی، در خطوط اتوبوسرانی به صورت آزمایشی بکار گرفته شده تا در صورت برآوردن توقعات نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت سازنده برای خرید تعدادی از این اتوبوس‌ها اقدام شود.

باتری این اتوبوس از نوع لیتیومی با توان ۴۲۳ کیلووات و دارای استانداردهای روز اتحادیه اروپاست که با توجه به خطوط شمالی - جنوبی اتوبوسرانی قابلیت حرکت در شیب ۲۰ درصد را داشته و با هر بار شارژ توان حرکت تا ۲۰۰ کیلومتر را دارد.

این اتوبوس با فعالیت در خط هفت اتوبوس‌های تندرو و همچنین مسیر میدان بهارستان تا میدان جمهوری اسلامی ضمن جابجایی شهروندان، مورد بررسی فنی میدانی نیز قرار گرفته است.

موضوع برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس از اقدامات جدی شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری است و تلاش مدیریت شهری این است که تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌های برقی در تهران راه اندازی کند تا شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا شود.

بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت فرسوده است به همین خاطر مدیریت شهری در دوره جدید قصد خرید و بکارگیری اتوبوس‌های برقی از تولیدکنندگان خارجی و داخلی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.