۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر: 961549

وزیر خارجه انگلیس امروز پنجشنبه پس از ورود به بیروت، با نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار کامرون با میقاتی و بری در لبنان

به گزارش قدس آنلاین دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس امروز پنجشنبه در چارچوب سفر خود به خاورمیانه که شامل تعدادی از کشورهای عربی است، وارد لبنان شد.

وی پس از ورود به بیروت ابتدا با نجیب میقاتی دیدار کرد و سپس به عین التینه رفت و با نبیه بری رئیس پارلمان دیدار کرد.

طبق بیانیه نخست‌وزیری لبنان، در این دیدار، تقویت توانمندی‌های ارتش و راه‌های حمایت از آن و همچنین افزایش تقویت همکاری بین آن و نیروهای یونیفل و راه‌های اجرای قطعنامه بین المللی ۱۷۰۱ مورد بحث قرار گرفت.

میقاتی در این دیدار با تأکید بر اینکه لبنان از راه حل مسالمت آمیز در منطقه حمایت می‌کند و نقش انگلیس در حمایت از ارتش در پیشبرد این مسیر ضروری است، تأکید کرد لبنان از اجرای قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ و ادامه همکاری ارتش و یونیفل حمایت می‌کند.

به گزارش النشره، دیوید کامرون در دیدار با میقاتی بر اولویت آتش بس در غزه با هدف آمادگی برای انتقال به مراحل بعدی راه‌حل‌ها تأکید کرد.

وزیر خارجه انگلیس ماه پیش هم در سفری به بیروت با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و درباره اوضاع جنوب این کشور و غزه گفت‌وگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.