رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بودجه بانک‌های که تسهیلات بخش مسکن را پرداخت کرده اند افزایش سرمایه پیدا می کنند و برای بانک‌های متخلف جرایم مالیاتی در نظر گرفته شده است.

بانک‌های که تسهیلات بخش مسکن را پرداخت کرده اند افزایش سرمایه پیدا می کنند

محمدرضا رضایی کوچی،رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد تخلف بانکها در عدم پرداخت تسهیلات مسکن،گفت: ما الان در لایحه بودجه ۱۴۰۳افزایش سرمایه برای بانکها دادیم. یعنی برای بانک ملی،سپه، مسکن و توسعه تعاون افزایش سرمایه دادیم و قرار شد این بانکها تا صدهزارمیلیارد تومان افزایش سرمایه دهند که این منابع به سمت مسکن برود. صرفا افزایش سرمایه برای ساخت مسکن است که مشوقی برای بانک‌های دولتی است.

وی اظهار کرد: در قانون جهش تولید مسکن برای بانک‌های خصوصی که تسهیلات بخش مسکن را ندادند در قالب افزایش مالیات، جرایمی برایشان تعریف کردیم که با توجه به تاکید ما هم سازمان بازرسی و هم رئیس قوه قضاییه به عنوان ترک فعل با بانک‌های متخلف برخورد کنند.متاسفانه بانکها علاقه ای برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارندچون بازپرداختش ۲۰ساله است و علاقه دارند در حوزه بنگاهداری سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: بنا این است هم روش تنبیهی اخذ مالیات برای بانک‌های که تسهیلات مسکن را پرداخت نکرده اند در نظر گرفته شود و هم روش تشویقی افزایش سرمایه برای بانک‌های که تسهیلات را به سمت حوزه مسکن می برند در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.