رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور گفت: هیچ خط قرمزی در زمینه مبارزه با فساد و لحاظ شایسته سالاری نداریم و باید جای خود را به افراد کارآمد بدهند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور: دولت سیزدهم هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان صبح امروز ۱۵ بهمن ماه در شورای اداری استان کرمان خطاب به مدیران اظهار کرد: از خدمت به مردم دریغ نکنید.

وی گفتمان دولت سیزدهم را گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: به گفتمان در بیانیه گام دوم انقلاب نیز پرداخته شده و باید همه سیاست‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب شکل بگیرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور خدامحوری، مردمی بودن، فسادستیزی، عدالت طلبی را از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: همه مدیران مبتنی بر اصول فسادستیزی عمل کنند لذا برای تحقق آن باید شفاف‌سازی انجام شود.

وی با برشمردن اصول دوازده‌گانه در راستای پیشگیری و مبارزه با فساد اظهار کرد: عدم شفافیت یکی از بسترهای فساد است که دولت برای تحقق شفاف‌سازی اقداماتی انجام داده به گونه‌ای که صورت مالی بیش از ۱۰۰۰ شرکت را منتشر کرده‌ایم و همه پرداخت‌های مدیران در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود تا بیش از سقف مجاز دریافتی نداشته باشند.

درویشیان افزود: همچنین شایسته گزینی یکی از مهمترین اصول دوازده‌گانه است و کسانی‌که به عنوان کارگزاران دولت مردمی قصد انجام کار دارند باید شایستگی لازم از نظر تخصص، تجربه، تعهد به گفتمان دولت مردمی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را داشته باشند و فرقی نمی‌کند وابسته به چه جناحی هستند. ملاک، شایستگی است و برخی در دولت‌های قبل مسئولیت داشتند چون شایسته بودند همچنان هستند و بعضی که در این دولت پست گرفتند اما پس از مدتی مشخص شد که شایستگی لازم را ندارند، عزل شدند. 

وی تصریح کرد: هیچ خط قرمزی در زمینه مبارزه با فساد و لحاظ شایسته سالاری نداریم، باید جای خود را به افراد کارآمد بدهند.

وی فرهنگ سازی و نظارت همگانی را از دیگر اصول دوازده گانه میثاق برشمرد و عنوان کرد: عدم نظارت پذیری لازم یا عدم اعمال نظارت لازم بر زیرمجموعه یکی از ضعف‌های ماست و در هیچ سطحی از سطوح کشور و هیچ کس مستثنی از نظارت نشده است. 

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور ادامه داد: نظارت به معنای مچ‌گیری یا عدم اعتماد به مدیران نیست بلکه برای تداوم اعتماد به مدیران است و یکی از راه‌های حفظ اعتماد، نظارت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.