مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران ۱۸ فیلم فجر در سینماهای مشهد خبرداد.

۱۸ فیلم فجر در سینماهای مشهد اکران می‌شود

به گزارش قدس خراسان، صبح روز یک‌شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه، نشست خبری بیست‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر استان خراسان رضوی و رونمایی از پوستر این جشنواره با شعار گرمای گاز برای همه، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برگزاری نشست جشنواره فیلم فجر در شرکت گاز استان گفت: اصلی‌ترین وظیفه هنر و هنرمند، انتقال مفهوم و پیام است، پیامی که از یک مسؤلیت و وظیفه ایجاد می‌شود. هر انسانی یک مسؤلیت اجتماعی و وظیفه‌ای نسبت به آرمان و عقیده خود دارد. و هنرمندان مضاعف مسوول هستند چرا که توان و زبانی دارند تا مردم را نسبت به آن مسؤلیت حساس کنند. کشور ما پر از منابع طبیعی و جغرافیایی است.

وی در ادامه بیان کرد: طی گفت‌وگویی که با آقای افتخاری داشتیم، امسال جشنواره را با یک پیام و مسؤلیت اجتماعی همراه کردیم، که در فصل سرما از فرصت جشنواره فیلم فجر استفاده کنیم و با اهالی هنر و رسانه دست به دست هم بدهیم و این پیام را که باید نسبت به ثروت ملی خود حساس باشیم، به مخاطبان منتقل کنیم.

تلاش برای اکران تمام فیلم‌های جشنواره برای اهالی رسانه

محمد حسین‌زاده در خصوص بیست‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر خراسان رضوی بیان کرد: بیست‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر استان همزمان با چهل‌ و دومین جشنواره ملی فیلم فجر، در تمام استان‌های کشور از ١۶ بهمن ماه آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که قدیمی‌ترین جشنواره فیلم فجر استانی متعلق به خراسان رضوی و فارس است.

وی ادامه داد: ۳ سینمای آفریقا، هویزه و سیمرغ در کنار سینماهای ویلاژ توریست، اطلس، گلشن، مهر کوهسنگی و پارک بازار فیلم‌های این دوره از جشنواره را اکران خواهند کرد.

ضمن این که سینما آفریقا، سینمای اهالی رسانه خواهد بود و رویدادها و اتفاقات در این سینما برگزار می‌شود.

حسین‌زاده به اکران ۱۸ فیلم از ٢٢ فیلم بخش مسابقه جشنواره در مشهد اشاره کرد و گفت: احتمال افزایش فیلم‌ها بسیار زیاد است. تصمیم اکران فیلم‌ها در اختیار تهیه کننده‌هاست و درحال رایزنی برای افزایش فیلم‌ها هستیم. همچنین تلاش ما این است که در سینمای رسانه تمام فیلم‌ها را اکران کنیم، مگر آنکه تهیه کننده‌ای موافقت نکند.

وی ادامه داد: سالی که طی کردیم پر از افتخار برای سینمای استان است؛ سالی پر از تولید و پر از تماشاگر. اگر اشتباه نکنم در حوزه مخاطب و اقبال مردم به سینما در استان‌های کشور پیشتاز بودیم. در حوزه تولید هم سال خوبی داشتیم؛ در همین جشنواره فیلم نپتون، انیمیشن ساعت جادویی و فیلم بی بدن هر سه اثر کارگردانان مشهدی هستند. همچنین فیلم ابی روشن با حمایت بنیاد امام ضا (ع) و سازمان اوج ساخته شده که پیرامون مفاهیم رضوی است. در تلاشیم جشنواره با توجه به تقارن آن با شهادت امام کاظم (ع) با فیلمی رضوی آغاز شود.

مدیرکل ارشاد استان اسامی فیلم‌هایی که اکرانشان در مشهد قطعی است را عنوان کرد و گفت: فیلم‌های نبودنت، ظاهر، آپارتچی، اغوش باز، شکار حلزون، قلب رقه، اسمان غرب، رویا شهر، پرویزخان، شمشیر و اندوه، باغ کیانوش، تابستان همان سال، احمد، دروغ‌های زیبا، بهشت تبهکاران، شهسوار، ساعت جادویی و ابی روشن فیلم‌هایی هستند که امسال در جشنواره فیلم فجر در مشهد اکران خواهند شد.

فرهنگ سازی؛ مؤثرترین روش برای کاهش مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ما دارنده دومین ذخایر گازی دنیا هستیم اما میزان مصرف به شکلی است که این ذخایر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید فکری اساسی در این رابطه داشته باشیم. برای اینکه بتوانیم گاز مورد نیاز کشور را فراهم کنیم، یک راه توسعه پالایشگاه است و برای توسعه یک پالایشگاه تا ۵ میلیارد دلار اعتبار نیاز است اما حتی اگر این اعتبار وجود داشته باشد، گازی وجود نخواهد داشت چراکه منابع محدود است.

حسن افتخاری گفت: اما راهکارهای دیگری هم وجود دارد و باید به سراغ مصرف کننده برویم. یک راه این است که راندمان تجهیزات گازسوز را افزایش بدهیم. این مساله در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌هایی با راندمان پایین در دستور کار است. برای این کار، ۴ میلیون تا ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری باید تعویض شود که اعتباری برابر با یک چهارم هزینه توسعه یک فاز پارس جنوبی نیاز دارد. بنابراین در روزهای آینده و در دهه فجر طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های جدید و تولید داخلی کلید می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگ سازی راه دیگری برای کنترل مصرف است گفت: در این روش با یک چهارم هزینه تأمین بخاری‌های کم مصرف، با فرهنگ سازی می‌شود به اهداف رسید. گاز طبیعی نه فقط یک میراث از گذشته بلکه امانت نسل‌های آینده است. در همین راستا استان خراسان رضوی روشی مبتکرانه را کلید زد که مردمی سازی مدیریت مصرف گاز بود. بر این اساس بود که این طرح با حضور وزیر کشور از مشهد شروع شد. در سال قبل هم تجربه مردمی سازی را داشتیم وقتی نتوانستم گاز مورد نیاز بخشی از استان، به خصوص تربت جام را تأمین کنیم دست یاری را به سمت مردم دراز کردیم که معجزه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.