عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سوم قطارشهری مشهد و عملیات احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده روز دوشنبه طی مراسمی در این شهر آغاز شد.

حفاری مسیر غربی خط سوم مترو مشهد آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، شهردار مشهد در آیینی که به همین مناسبت برگزار شد، اظهار کرد: ۲ دستگاه حفار تی. بی. ام در پروژه قطارشهری مشهد مشغول به حفاری هستند که هزینه نگهداری و تجهیز آن‌ها بسیار گزاف است اما قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار مدیریت شهری است.

محمدرضا قلندر افزود: ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه دارد و با وجود تمامی محدودیت‌های اعتباری، احداث خطوط قطار شهری در اولویت است و این پروژه‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: هدف گذاری و ریل گذاری مدیریت شهری حرکت به سمت پروژه‌های کوتاه، میان و بلند مدت است، به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم و تمامی اقدامات با برنامه‌ریزی و نیازسنجی انجام‌ می‌شود.

شهردار مشهد گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در این دوره کاهش گره‌های ترافیکی در محورهای مهم شهر است و بر همین اساس پروژه احداث پل‌های سطح سوم میدان شهید فهمیده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل قطارشهری مشهد نیز در این آیین گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته‌، تا پایان سال ١۴٠۴، حفاری تمام خطوط قطار شهری مشهد باید به اتمام برسد.

کیانوش کیامرز افزود: امروز عملیات اجرایی حفاری مسیر غربی خط سوم آغاز می شود و امید است با بهره برداری از این خط ، شهروندان ساکن در قاسم آباد و شهرک غرب شاهد تسهیل رفت و آمد با حمل و نقل عمومی باشند.

وی ادامه داد: شهر مشهد امروز جزو معدود شهرهای کشور است که عملیات عمرانی به صورت سه شیفت در آن در حال انجام است و امید است بخش یک خط سه تا پایان سال ١۴٠٣ به بهره برداری برسد.

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: هم اینک روزانه ۳۰۰ هزار سفر با قطار شهری انجام می شود اما با اجرای چهار خط قطارشهری درصدد هستیم تا تعداد سفرهای روزانه را به یک میلیون سفر برسانیم.

پوریا محمدیان‌ یزدی افزود: خط یک به طول ۲۴ کیلومتر و خط ۲ به طول ۱۴.۵ کیلومتر احداث شده و خط سوم به طول ۳۰ کیلومتر و خط چهارم به طول ۱۷ کیلومتر در دست احداث است و بخش یک خط سوم از حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز حفاری قسمت پایانی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد انجام می‌شود که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد و پایانه برون شهری در این پایانه است این پایانه تبدیل به یکی از بزرگترین کانون‌های حمل‌ و نقلی می‌شود.

معاون شهردار مشهد گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده نیز شامل طراحی و ساخت ۲ دستگاه پل به‌صورت چپگرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم(عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بلوار توس شمالی به سمت میدان خیام جهت کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد.

محمدیان افزود: یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان برای تسهیل دسترسی به خیابان طرحچی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش‌بینی‌شده است، طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر فناوری‌های روز بوده و به روش استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی (سگمنتال) توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح دارای سه مسیر تبادل دسترسی شمال به شرق به طول هزار و ۱۰۰ متر، مسیر تبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ متر و مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ متر خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: در این دوره مدیریت شهری، در ۸۰ محله بازآفرینی، ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های خُرد هزینه شده که پروژه‌های زودبازده هستند و براساس خواست و نظر مردمی در دستورکار قرار گرفته است.

مجید نژادحسین افزود: در کنار این پروژه‌های کلان، طرح‌های زیرساختی هم مدنظر شورای ششم است و از ابتدای این دوره تاکنون، ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه خطوط ریلی هزینه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.