استاد انصاریان: آنان معانی آیات را حفظ می‌کنند. معانی درست آیات تنها در علوم اهل بیت وجود دارد و گوش دادن به آیات انحرافی حرام است. پیروی از خداوند واجب بوده چرا که به صلاح انسان است. آدمی همواره نیازمند به عبادت بوده که باعث پاکی زندگی و عاقبت بخیری او در قیامت می‌شود.

قرآن قانون اساسی خداوند است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان کارشناس مذهبی در مسجد امام صادق (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از طرف پروردگار به وجود امام هدایت اعم از پیامبران و امامان معصوم مأموریت داده شده تا وحی و کتاب خدا را حفظ کنند. در این بیان مقصود حفظ الفاظ نیست، الفاظ تا روز قیامت به همان گونه باقی می‌ماند. خداوند می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم و همواره تا دنیا باقی است آن را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: آنان معانی آیات را حفظ می‌کنند. معانی درست آیات تنها در علوم اهل بیت وجود دارد و گوش دادن به آیات انحرافی حرام است. پیروی از خداوند واجب بوده چرا که به صلاح انسان است. آدمی همواره نیازمند به عبادت بوده که باعث پاکی زندگی و عاقبت بخیری او در قیامت می‌شود.

انصاریان با بیان اینکه نماز بهترین بازدارنده از منکر است عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید نماز انسان را از منکرات نگاه می‌دارد؛ انسانی که اهل نماز باشد به سمت افعال و مال حرام نمی‌رود. کسی که در پیشگاه پروردگار می‌ایستد و نماز می‌خواند صفات بد را از خود دور می‌کند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: غیر شیعه واجد شرایط، معانی آیات قرآن را تحریف کردند. قرآن قانون اساسی خداوند است و توضیح این قانون تنها بر عهده پیامبر و جانشینان ایشان است. بر اساس آیات قرآن اطاعت از رسول الله اطاعت از پروردگار است و در آیات قرآن به اولوالامر نیز تاکید شده است.

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه اولوالامر چه کسانی هستند گفت: پیامبر اکرم، حضرت علی را اولوالامر خواند؛ بنابراین امامان معصوم اولوالامر منکم هستند. غیر شیعه اولوالامر را فعلاً «ملک‌سلمان» می‌دانند. یک آیه دیگر که تحریف شده یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ؛ است. در اینجا ید را به معنای دست خدا معنا می‌کنند. قرآن کریم می‌فرماید هیچ چیزی شبیه خدا نیست اما بعضی خداوند را شبیه انسان می‌دانند و می‌گویند در قیامت می‌توان پروردگار را مشاهده کرد.

انصاریان با بیان اینکه علم کتاب نزد پیامبر است عنوان کرد: پیامبر اکرم فرمودند همه علوم من نزد اهل بیت است. این نمازی که امروز می‌خوانیم از کجا فرا گرفته‌ایم؟ پاسخ این است که از پیامبر و ائمه اطهار نماز را فرا گرفته‌ایم. نمازی که امروز شیعیان می‌خوانند کاملاً شبیه نمازی است که اهل بیت می‌خواندند.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: اهل بیت علاوه بر حفظ آیات قرآن مأمور به حفظ مردمی هستند که بخواهند حفظ شوند. کسی که می‌خواهد زندگی پاک و مستقیمی داشته باشد به این فرد یاری می‌شود تا بتواند به این مرحله از زندگی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.