رئیس مجلس گفت: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم، حتماً نقش قوه قضاییه در این زمینه کم نظیر است، البته دو قوه دیگر یعنی مجلس و دولت نیز در این زمینه نقش دارند.

قالیباف: نقش قوه قضاییه در تحقق عدالت کم‌نظیر است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه) در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب، گفت: ثمره مجاهدت‌های امام خمینی (ره) آزادی این ملت و عزت امت اسلامی است. فاصله بین بایدها و واقعیت‌های اقتصادی را باید جبران کنیم، وگرنه مدیون امام (ره) ، شهدا و این ملت خواهیم بود.

قالیباف تاکید کرد: اگر حرف از عدالت در جامعه می‌زنیم، حتماً نقش قوه قضاییه در این زمینه کم نظیر است؛ البته دو قوه دیگر یعنی مجلس و دولت نیز در این زمینه نقش دارند.

وی بیان کرد: ما سعی کردیم در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه موضوعاتی را که قوه قضاییه به آن احتیاج دارد، مورد توجه قرار داده و تصویب کنیم. بخش قابل توجهی از این مواد از سوی شورای نگهبان تأیید شده و برخی هم ایراداتی داشت که مجدداً در صحن مجلس اصلاح و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مورد از مصوبات مجلس برای حل مشکلات قوه قضاییه مربوط به کمبودهای اعتباری و سهم و میزانی بود که باید از بودجه عمومی کشور به قوه قضاییه اختصاص یابد.

قالیباف گفت: اساساً پایه مالی و بودجه‌ای قوه قضاییه از ابتدا ضعیف بسته شده بود، لذا مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم تصویب کرد که علاوه بر رشد سالیانه، ۳۰ درصد به بودجه قوه قضاییه اضافه شود که در مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تأیید شد که از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد. امیدوارم این توجه اساسی بتواند مشکلات قوه قضاییه را حل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.