همزمان با افتتاح گالری اشراق و به مناسبت ایام دهه فجر، نمایشگاه عکس «خیابان انقلاب» از ۱۸ تا ۳۰ بهمن در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

پوسترهای انقلاب در «خیابان انقلاب» به نمایش درمی‌آید

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گالری فرهنگسرای اشراق افتتاح و نمایشگاه عکس‌های «خیابان انقلاب» در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، ۵۰ عکس از کتاب «پوسترهای انقلاب اسلامی» به نمایش گذاشته می‌شود. انتشارات سوره مهر کتاب «پوسترهای انقلاب اسلامی ایران» با پژوهش محمدرضا توکلی صابری و با مقدمه نورالدین زرین‌کلک را به چاپ رسانده است. کتاب «پوسترهای انقلاب اسلامی ایران» بخشی از تاریخ ایران را در طی سال‌های ١٣٥٧ تا ١٣٦٤ به نمایش می‌گذارد. این پوسترها، اطلاعات تاریخی، جامعه شناختی و هنری زیادی در بردارند.

این کتاب شامل ۵۸۶ پوستر است که مولف از دیوارهای شهر تهران برداشته است به علاوه پوسترهایی که از انجمن گرافیک ایران، مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و از منابع دیگر تهیه کرده است. این پوسترها برحسب موضوع در چهل و دو گروه طبقه‌بندی شده‌اند، سپس این گروه‌ها در زیر سه عنوان کلی روزهای انقلاب اسلامی، شخصیت‌های انقلاب و موضوعات انقلاب در کتاب تنظیم شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.