وزیر امور خارجه اسپانیا با تاکید بر اینکه کشورش از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون صادرات تمامی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق در آورده خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد.

حمایت وزیر خارجه اسپانیا از آتش‌بس در غزه

به گزارش قدس آنلاین، «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا در یک سخنرانی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها، مدارس و تاسیسات سازمان ملل در نوار غزه هدف بمباران اسرائیل قرار می گیرند گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهد به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند.

آلبارز خاطر نشان کرد اسپانیا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) تا کنون صادرات تمامی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

او فاش ساخت که اسپانیا برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح بر مبنای «راه حل ۲ دولتی» در فلسطین تلاش می‌کند.

نخست ویر اسپانیا با اشاره به تعداد بیش از ۲۷۰۰۰ نفری شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی از بعد از هفتم اکتبر به غزه خواستار برقراری یک آتش‌بس فوری و دائمی در این باریکه شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا بر ضرورت جلوگیری از تشدید خشونت در منطقه و انجام تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از این خشونت‌ها تاکید کرد.

آلبارز از نقشی که کشور قطر برای میانجی‌گری بر سر آتش‌بس در نوار غزه ایفا کرد قدردانی کرد و همچنین گفت که اسپانیا مایل است که «کشور فلسطین پایدار با اسرائیل همزیستی داشته باشد.»

وزیر امور خارجه اسپانیا افزود که رخدادهای هفتم اکتبر آنها را به اهمیت یک راه‌حل دائمی و عادلانه برای مساله فلسطین واقف ساخته است.

 سخنگوی وزارت بهداشت غزه اشرف القدره روز سه شنبه در صد و بیست و سومین روز از جنگ اشغالگران اسرائیلی علیه غزه از افزایش شهدا به ۲۷۶۸۵ تن و زخمی‌ها به ۶۶۹۷۸ نفر خبر داد. ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند؛ بیش از ۷ هزار نفر هم همچنان مفقود و زیرآوار هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.