مشاور رئیس جمهور روسیه در دیدار با معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت تاجران روسی با تامین امنیت در افغانستان آماده سرمایه گذاری در این کشور هستند.

مشاور پوتین: تاجران روسی با تامین امنیت در افغانستان آماده سرمایه گذاری هستند

به گزارش قدس آنلاین، «ملا برادر»، معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان در دیدار با «روسلان عادل گریوف»، مشاور رئیس جمهور روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور آن کشور در امور تغییرات اقلیمی اظهار داشت: افغانستان از جمله کشورهایی است که آسیب‌های زیادی از ناحیه تغییرات اقلیمی متحمل شده است با این وجود هیچ گونه همکاری بین‌المللی با آن صورت نگرفته است.

ملا برادر همچنین بر حضور نماینده افغانستان در نشست‌های بین‌المللی تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

بیانیه دفتر مطبوعاتی معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان نیز افزود در این دیدار روابط دو جانبه اقتصادی و تجاری میان کابل و مسکو و نیز سرمایه گذاری تاجران روسیه در افغانستان، همکاری مشترک در بخش تغییرات اقلیمی و گسترش روابط سیاسی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ملا برادر همچنین تصریح کرد افغانستان و روسیه روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند بنابراین نباید اجازه دهند کسی به روابط میان دو کشور آسیب برساند.

وی گفت: با تأمین امنیت در افغانستان، محیطی بهتر از گذشته برای سرمایه گذاری مهیا شده و تاجران روسی می‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

بر اساس این بیانیه، مشاور رئیس جمهور روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور آن کشور در امور تغییرات اقلیمی نیز اظهارداشت تصویر واقعی از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان را با دولت و مردم روسیه در میان خواهد گذاشت.

این مقام روسیه اظهار داشت با تأمین امنیت کامل در افغانستان، بسیاری از تاجران روسی آماده‌ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این کشور هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.