نماینده مردم میناب در مجلس گفت: باید در زمینه فروش تولیدات بار اول و محصولات شرکت های دانش بنیان از یکسری فرایند های طولانی مدت پرهیز کرد. رفع موانع موجب می شود که علاوه بر کاهش ارزبری و تحقق بومی سازی تجهیزات صنعتی کشور به خنثی کردن اثرات تحریم ها علیه صنایع بپرداریم.

 کاهش ارزبری صنایع و تحقق بومی سازی تجهیزات صنعتی با رفع موانع تولیدات بار اول

حسین رئیسی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با ایجاد کارگروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش، گفت: ما در موضوعات بازرگانی و کارهای اقتصادی نباید زمینه رقابت را ضعیف کنیم اما در کنار این رقابت و عدم تبعیض در فروش محصولات به دستگاه های دولتی، تقویت شرکت های دانش بنیان باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند باعث پیشرفت کشور شود، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند کشور را در موضوعات تحریمی کمک کند.

وی با بیان اینکه تولیدات محصولات شرکت های دانش بنیان می تواند اسیب های تحریم علیه کشور را کم کند، بیان کرد: از این رو لازم هست تا در زمینه فروش محصولات شرکت های دانش بنیان از یکسری فراینده های طولانی مدت پرهیز کرده تا این شرکت ها بتوانند تولید خود را گسترش دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مناقصات و رفع تشریفات در قانون جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده است، ادامه داد: به واقع  اهمیت اجرای قانون کمتر از تدوین و تصویب قوانین نیست از این رو باید به موضوعات حمایتی از شرکت های دانش بنیان در قانون فوق توجه شود تا محصولات این شرکت ها روی زمین نماند و به فروش برسند.

رئیسی تاکید کرد: از این رو  ایجاد کارگروه تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد. رویکرد بسیار مهم تولید بار اول در توسعه و تسهیل و همچنین رفع موانع پیش روی فعالیت های دانش بنیانی در کشور موجب خواهد شد که علاوه بر کاهش ارزبری صنایع و تحقق بومی سازی تجهیزات و فرآیندهای راهبردی صنعتی کشور، به خنثی کردن اثرات تحریم علیه ایران و صنایع آن نیز دست یابیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.