وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به شبهه ایجاد شده در مود زمان اجرای قانون افزایش سنوات بازنشستگی که او پیشتر ۱۴۰۵ و سازمان تامین اجتماعی آنرا ابتدای سال آینده اعلام کرده پاسخ داد.

زمان اجرای قانون افزایش سنوات بازنشستگی/ شرایط مشاغل سخت و زیان آور تغییر نکرده است

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز حیاط دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه او پیشتر و در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه گفته بود قانون افزایش سن بازنشستگی از ابتدای ۱۴۰۵ اجرا خواهد شد، اما سازمان تامین اجتماعی اخیرا اجرای این قانون را از ابتدای سال آینده اعلام کرده است،  گفت: قانونگذار گفته است کسانی که ۲۸ سال سابقه دارند حداقل باید ۳۰ سال خدمت کنند تا بازنشسته شوند و افزایش سنوات و سن بازنشستگی سامل انها نیست و چون برنامه هفتم از ابتدای سال اتی اجرا و ابلاغ می‌شود عملا این قانون هم از ۱۴۰۵ اعمال و اجرا خواهد شد که شامل افراد با سابقه بالاتر از ۲۸ سال نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت مشاغل سخت و زیان‌اور چگونه است و آیا افزایش سن و سنوات شامل انها هم می‌شود یا نه؟ تصریح کرد: شرایط مشاغل سخت و زیان /اورد مثل گذشته به قوت خود باقی است و این قانون شامل آنها نمی‌شود.

وزیر تعانو کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیک در آمارهای اشتغالزایی دولت سیزدهم نیز گفت: اولا اظهار نظر آزاد است و هر کسی می‌تواند نسبت به هر موضوعی خدشه وارد و نظر خود را بیان کند اما اساسا ملاک عمل، مراکز رسمی هستند. ما اشتغال را به چند روش بررسی می‌کنیم. یکی سامانه رصد، دومی میزان بیمه اجباری و اختیاری که از سوی کارفرمایان و خویش‌فرمایان صورت می‌گیرد.

مرتضوی ادامه داد: سوم اینکه آمار مراکز رسمی از جمله مرکز آمار ایران و سایر مراجع رسمی کشور است. اینها همه موید این هستند که بحمدالله ما تک به تک نسبت به کاهش نرخ بیکاری موفق بوده‌ایم یعنی آن دو درصدی که گفتیم محقق شده و نرخ بیکاری برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر به کانال ۷ رسیده است. البته کارشناسان اگر نظری دارند اعلام کرده و حتی بیایند با ما صحبت کنند تا اگر شبهه‌ای وجود دارد آن را برایشان برطرف کنیم.

وزیر تعاون همچنین گفت: طرح‌های کالابرگ به مناسبت دهه فجر اجرایی و با استقبال خوبی مواجه شد. ظرف ۷ روزگذشته بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این طرح استفاده کردند. اعتباری در حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان داشت که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن یارانه بود و مابقی را هم مردم خرید کردند. این طرح باعث شد تا هم بازار رونق بگیرد و هم مشکلات مایحتاج عمومی مردم کم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    اتفاقا تنها فاکتوری که باید تغییر میکرد و نکرد همین بازنشستگی مشاغل سخت بود که طبق گفته مدیران ۵۱ درصد بازنشستگیها مربوط به مشاغل سخت هست.و همین مشاغل سخت هست که باعث اصلی پایین امدن میانگین سن بازنشستگی شده.