هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان صبح امروز در تهران برگزار و طرفین بر ارتقا حجم تجارت تاکید کردند.

تفاهم ۱۹ بندی ایران و ارمنستان برای رساندن حجم تجارت مشترک به ۳ میلیارد دلار

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست طرفین بر افزایش حجم تجارت و رساندن آن به ۳ میلیارد دلار تاکید کردند. 

هم اکنون حجم تجارت ایران و ارمنستان به حدود یک میلیارد دلار رسیده و مسئولان ۲ کشور به دنبال ارتقا ۳ برابری آن هستند. 

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه است. 

در این نشست طرفین با امضا سند تفاهم ۱۹ بندی بر افزایش ارتباطات و تجارت و روابط تاکید کردند. 

در این نشست داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: کشور ارمنستان علاوه بر یک همسایه بسیار مهم، یک شریک راهبردی در روابط اقتصادی و تجاری برای ایران محسوب می‌شود و از این جهت برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: برگزاری این اجلاس یک دستاورد مهم در جهت توسعه همکاریی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهور ارمنستان محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: مذاکرات بسیار سازنده و خوبی به صورت فشرده طی دیروز و امروز بین دو کشور انجام شده و بیش از ۲۰ دستگاه، وزارتخانه و سازمان دولتی ایران در این مذاکرات حضور داشتند. پیگیری توافقات اجلاس کمیسیون هفدهم که سال گذشته در ایروان انجام شده بود و همچنین زمینه‌های همکاری‌های بیشتر در این سند مورد بررسی قرار گرفت.

منظور تاکید کرد: امروز ما یک سندی را امضا کردیم که شامل ۲۱ بند در ۱۹ حوزه مختلف بین ایران و ارمنستان را شامل می‌شود که سطح همکاری‌ها را برای سال آینده ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه یکی از موضوعات مهم در تفاهمنامه جدید است که مقرر شده نشست مشترک کمیته همکاری‌های ویژه بعد از ۶ ماه در ایروان برگزار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: موضوعات همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گمرک، مناطق آزاد، حمل و نقل و نفت و گاز جزو کلیدی‌ترین محورهای مورد توافق است و از همه افرادی که در تنظیم این سند نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

منظور در پایان گفت: همان‌طور که معاون نخست وزیر ارمنستان عنوان کرد امیدواریم امضای این سند، بتواند در جهت تعمیق و توسعه روابط دو کشور و رساندن سطح مبادلات به ۳ میلیارد دلار که روسای جمهور دو کشور توافق کردند، اقدامات اقدامات و گام‌هایی را برداریم.

هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، از روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور هیات‌هایی از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشو، به میزبانی سازمان برنامه و بودجه در تهران آغاز شد.

امروز نیز با دیدار و گفتگوی داودی منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان و معاون نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان با امضای چند تفاهم‌نامه، به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.