۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 966025

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه متوقف شود.

بورل: جنگ علیه غزه باید متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین، جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی و خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری متوقف شود.

وی دراین‌باره گفت:جنگ علیه غزه باید متوقف شود و به خشونت فزاینده در کرانه باختری که از هفتم اکتبر آغاز شده، پایان داده شود.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا در مورد برنامه‌های رژیم اسراییل برای عملیات زمینی احتمالی در رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در حال حاضر پناه گرفته‌اند، بسیار نگران است.

وی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا از اسراییل می‌خواهد که اقدام نظامی در رفح انجام ندهد، زیرا حمله نظامی وضعیت فاجعه‌بار انسانی را بدتر می‌کند و مانع ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه می‌شود که به آن‌ها نیاز فوری وجود دارد. بورل افزود: اتحادیه اروپا بر اهمیت تضمین حفاظت از همه غیرنظامیان در هر زمان مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی و احترام به حکم ۲۶ ژانویه دیوان دادگستری بین‌المللی که از لحاظ قانونی الزام‌آور است، تاکید می‌کند.

جوزف بورل اوایل بهمن ماه هم پیش از نشست وزرای خارجه این اتحادیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد درباره مسئله فلسطین نه به دنبال فرآیند صلح که راه‌حل دو-دولتی را پیگیری می‌کند. وی دراین‌باره گفت: از این به بعد من درباره فرایند صلح صحبت نخواهم کرد، خواهان فرایند راه‌حل دو-دولتی هستم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچین درباره شرایط وخیم مردم فلسطین در نوار غزه افزود: شرایط انسانی در نوار غزه که هم‌اکنون به علت جنگ اسراییل علیه حماس تحت محاصره قرار دارد، نمی‌تواند از این بدتر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.