کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان به ویژه در نیمه شمالی و شرقی خراسان رضوی بدنبال وقوع بارش برف و باران ماندگار است.

هوای سرد تا پایان هفته در خراسان‌رضوی ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، زهرا مبشری‌نسب اظهار کرد: در شبانه روز گذشته از ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان خراسان رضوی بارش گزارش شده است که شهرستان‌های تربت‌جام با ۱۲ میلیمتر، تربت حیدریه با هفت میلیمتر، سرخس با چهار میلیمتر و مشهد با یک و ۲ دهم میلیمتر به ترتیب بیشترین بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در برخی نقاط استان خراسان رضوی در این مدت از جمله شهرستان‌های قوچان، درگز و کلات بارش برف پراکنده ثبت و گزارش شده است.

وی افزود: بارندگی‌ها تا صبح فردا با حجم کم و به صورت بارش پراکنده برف و باران همراه با وزش باد به نسبت شدید در استان به ویژه نیمه شمالی و نواحی شرقی ادامه خواهد داشت.

مبشری نسب افزود: امروز پدیده مه غلیظ در کلات و درگز خراسان رضوی گزارش شده است، به گونه‌ای که دید افقی را در کلات تا ۱۰۰ متر و در درگز ۵۰۰ متر کاهش داده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: پدیده مه از امشب تا صبح روز چهارشنبه برای استان پیش بینی می‌شود که در نیمه شمالی و نوار شرقی سبب کاهش دید افقی و اختلال در سیستم حمل و نقل می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین صفر تا هفت درجه سلسیوس در نوسان بوده است، ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۶ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب این شهر ۲ درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

مبشری نسب بیان کرد: باخرز با کمینه دمای هوای منفی هشت درجه سلسیوس و شهرستان‌ مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان در شبانه روز گذشته بوده‌اند.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ مشهد با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.