۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 967025

نرخ تورم ماهانه مواد غذایی در بهمن‌ماه به منفی ۰.۵ درصد رسید تا پس از ۳۴ ماه مجددا شاهد منفی شدن تورم ماهانه مواد غذایی باشیم.

تورم ماهانه مواد غذایی منفی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه کالاهای مصرفی در بهمن‌ماه به ۱.۴ درصد رسید که کمترین رقم در طول فعالیت دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

در بهمن ١٤٠٢، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ٢٢٥,٧ رسیده است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ١.٤ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٥.٨ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (شاخص تورم میانگین سالانه) ٤٢.٥ درصد افزایش داشته است.

شاخص تورم ماهانه در مرداد ۱۴۰۰ در پایان دولت دوازدهم به ۳ درصد رسیده بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه مواد غذایی در بهمن‌ماه به منفی ۰.۵ درصد رسید تا پس از ۳۴ ماه مجددا شاهد منفی شدن تورم ماهانه مواد غذایی باشیم. آخرین بار در اردیبهشت ۱۴۰۰ تورم ماهانه مواد غذایی منفی شده بود. در مرداد ۱۴۰۰ در پایان دولت قبل تورم ماهانه مواد غذایی به ۵.۲ درصد رسیده بود.

تورم نقطه به نقطه مواد غذایی هم در بهمن‌ماه به ۳۱.۶ درصد کاهش یافته که کمترین رقم در ۴۱ ماه اخیر است. در مرداد ۱۴۰۰ در پایان دولت قبل تورم نقطه به نقطه مواد غذایی به حدود ۶۰ درصد رسیده بود. بدین ترتیب تورم نقطه به نقطه مواد غذایی نسبت به پایان دولت قبل تقریبا نصف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.