تلاش و کوشش مسؤولان استان کردستان منجر به پیشرفت و توسعه استان شده و در دو سال اخیر شاهد رونق کردستان در عرصه افتتاح پروژه‌های کلان عمرانی، اقتصادی، حوزه نیرو و سایر بخش‌ها بوده‌ایم.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  توسعه و پیشرفت واژه‌هایی است که هر شهر و دیاری برای دستیابی به آن نیازمند توجه مسؤولان، همت جهادی متولیان امر و همراهی مردم است.

در طول سالیان اخیر مردم استان کردستان منتظر و چشم به انتظار پروژه‌هایی بودند که شاید آرزوی دیرینه این مردم بود و امروز دستیابی به این آرزو با همت دولت سیزدهم به نتیجه رسیده و مردم از آن بهره‌مند هستند.

پروژه راه آهن سنندج_ همدان و فرودگاه سقز از جمله طرح‌هایی هستند که مردم استان تا دو سال قبل فقط نام آن را شنیده بودند و سال‌ها اخبار آن را پیگیر می‌شدند اما با شکل‌گیری سفرهای استانی رئیس جمهور در کل کشور از جمله استان کردستان امروز این آرزوی مردم به واقعیت تبدیل شده است.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

دو دور سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان کردستان در تیرماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۲ منجر به تصویب مصوبات چشمگیر، اجرای پروژه‌های کم‌نظیر و اختصاص اعتبارات کلان به این استان بود که صدها پروژه کلان را در این استان به اتمام رساند.

هنوز طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در این استان باقیمانده که منتظر توجه دولت و تلاش مسؤولان استانی است که به ثمر بنشیند، از این‌رو در گفت‌وگویی با «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان به یادآوری پروژه‌های اجرا شده و مصوبات و اعتبارات تصویب شده در دو سفر رئیس جمهور به استان کردستان پرداخته و نوید سفر سوم رئیس جمهور به استان کردستان برای افتتاح پروژه‌های دیگری را در این مطلب برای مردم منعکس می‌کند.

سفر رئیس جمهور دریچه‌های پیشرفت را به روی کردستان گشود

استاندار کردستان با بیان اینکه از اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم برای استان کردستان و سایر نقاط کشور افتاد سفرهای رئیس جمهور به استان‌های مختلف است، اظهار کرد: در این سفرها ظرفیت خوبی برای توسعه و پیشرفت استان‌ها، حل معضلات مزمن مناطق و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که بعضاً عمر آنها به بیش از ۲۰ سال می‌رسید، فراهم شد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: استان کردستان علاوه بر دو دور سفر استانی دولت، شاهد یک سفر پروژه‌ای رئیس جمهور به استان کردستان بود و اکنون برآنیم تا پایان دولت حداقل یک سفر دیگر در خدمت رئیس جمهور در کردستان باشیم تا پروژه‌های دیگری که در استان آماده می‌شود با حضور ایشان افتتاح شود.

وی با اشاره به دور اول سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور رویکردمان براساس تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود که حدود ۱۹۰ پروژه در این سفر مصوب و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در سفر نخست رئیس جمهور به کردستان تصریح کرد: این سفر در مجموع بیش از ۳۰ همت در حوزه اقتصادی و ۱۶ همت در حوزه عمرانی برای کردستان آورده داشت.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

استاندار کردستان یادآور شد: در دور اول استان بیست و هشتم بودیم که رئیس جمهور به استان ما سفر کرد اما در دور دوم استان هشتم بودیم و تخصیص خوبی را گرفتیم و پروژه‌های خوبی را به سرانجام رساندیم بطوریکه در دور دوم سفر ۱۱۸ مصوبه تصویب شد و با عددی بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و کارهای عمرانی کردستان مصوب شد.

زارعی کوشا اذعان کرد: در مجموع بنابر اعلام معاونت اجرایی ریاست جمهوری رتبه اول جذب تخصیص‌های دور اول سفر را بین استان‌های کشور بدست آوردیم و هفت همت از مصوبات را گرفتیم.

بهره‌برداری از ۱۶ کلان پروژه بعد از سال‌ها انتظار مردم

وی با اشاره به پروژه‌های دور دوم سفر تصریح کرد: در بخش کلان پروژه‌ها؛ حدود ۱۶ کلان پروژه در دور دوم بهره‌برداری شد که از جمله آنها می‌توان به راه آهن همدان_سنندج که بعد از انتظار ۱۸ ساله مردم به سرانجام رسید، اشاره کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه وزارت نیرو ۹ پروژه به تصویب رسید که با اعتباری به ارزش ۱۴ میلیارد تومان بهره‌برداری شد، گفت: پایاب سد گاران در حوزه کشاورزی به میزان دو هزار و ۷۰۰ هکتار یک اقدامی بسیار بزرگی بود که منجر به تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی شد.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

زارعی کوشا گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۴ پروژه داشتیم که زیر کلان پروژه‌ها ماندند و برخی از این پروژه‌ها بیش از ۱۰ سال عمر داشتند و اجرا شدند.

وی افتتاح فرودگاه سقز و پروژه سالن ورزشی بانه بعد از ۱۴ سال نیز نتیجه این سفر بود که با توجه و نگاه مثبت دولت سیزدهم به کردستان به ثمر نشست و در مجموع ما را کمک کرد که جهشی در حوزه عمرانی داشته باشیم.

افتتاح چندین پروژه مهم استان با حضور رئیس جمهور در اوایل نیمه دوم سال آینده

استاندار کردستان همچنین نوید برنامه‌ریزی برای سفر سوم رئیس جمهور به کردستان را برای اوایل نیمه دوم سال آینده داد و اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که سفر دیگری را از رئیس جمهور برای کردستان درخواست کنیم و پروژه‌های دیگری را آماده بهره برداری نمائیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه امروز راه آهنی که یازدهم آبان افتتاح شد بدون وقفه خدمت رسانی می‌کند و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: در تلاشیم تا سال آینده تعداد قطارها و روزها را بیشتر کنیم و خط ریلی از سنندج به مشهد را راه‌اندازی کنیم.

وی به بخشی از پروژه‌های مورد افتتاح سفر سوم رئیس جمهور به کردستان پرداخت و اضافه کرد: از جمله پروژه‌های کلانی که برای سفر بعدی رئیس جمهور قرار است بهره‌برداری شود انتقال آب سد قوچم به دهگلان و قروه است که این انتقال می‌تواند دغدغه ما را برای تأمین آب شرب این دو شهرستان تا افق ۱۴۲۵ برطرف کند ضمن اینکه تخصیص‌هایی را برای صنعت و کشاورزی به همراه دارد.

وی عنوان کرد: این پروژه با سرعت بسیاری در حال اجراست و جلساتی با وزیر نیرو در هفته‌های آینده برای تقویت پروژه و زمانبندی بهره‌برداری خواهیم داشت.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

زارعی کوشا عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد انتقال تا دهگلان انجام شده و خط قروه هم از دو مسیر از قروه به دهگلان و بالعکس در حال اجراست.

استاندار کردستان افزود: آبگیری سد سیازاخ دیواندره که در این روزها ذخیره خوبی داشته، جزو پروژه‌هایی است که در سفر بعدی رئیس جمهور بهره‌برداری می‌شود و امید که اقدام بزرگی در جهت تقویت زیرساخت‌های کردستان شکل بگیرد.

وی با اشاره به تالار مرکزی سنندج به عنوان یکی از پروژه‌هایی که بیش از ۲۰ سال طول کشیده است، گفت: تلاش براین است تا این پروژه نیز در سفر بعدی رئیس جمهور افتتاح شود و باری از دوش مردم و دولت برداشته شود و بتوانیم کارهای جدیدی برای پیشرفت استان تعریف کنیم.

کردستان بر مدار پیشرفت/خبرهای خوش استاندار به مردم کردستان

می‌توان گفت؛ اگر در دولت‌های گذشته این پروژه‌ها نیمه تمام باقی نمی‌ماند و یا در این دولت هم کلنگ زنی پروژه‌های جدید بدون توجه به اعتبار مورد نیاز آغاز می‌شد قطعاً سرمایه و اعتبار نظام و بیت‌المال معطل می‌ماند و پروژه‌هایی که بیش از بیست سال بر زمین مانده بودند همچنان در این دولت نیز استمرار می‌یافت و طرح جدید آغاز می‌شد و باز هم مسیر باطل طی می‌شد.

خوشبختانه توجه رئیس جمهور اولویت به پروژه‌های نیمه تمام بود و به پروژه‌های برسیم که بیش از هفتاد درصد اجرا شده و رویکرد اصلی تالار مرکزی سنندج که ۲۱ سال از اجرای آن می‌گذرد جزو پروژه‌های است که در سفر بعدی بهره برداری می‌شود و امید که عمده باری که روی دوش مردم و دولت است را روی دوش مردم برداریم و کارهای جدید هم بتوانیم برای پیشرفت استان تعریف کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.