مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین راه برای تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی از مسیر قصه‌های قرآنی می‌گذرد.

بهترین راه برای تبلیغ آموزه‌های دینی قصه‌های قرآنی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حامد منیری در نشست تخصصی ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی قصه گویی "تبیین"، بر اولویت دهی به کودکان و نوجوانان در مبحث تبلیغ و ترویج آموزه های قرآنی تاکید کرد.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این دفتر، استفاده موثر از مراکز و نهادهای دولتی را در روند اجرایی کردن سلسله برنامه‌های تبیین به خصوص جشنواره قصه گویی و قصه نویسی قرآنی در دستور کار خود قرار داده است.

وی از دبیرخانه برگزار کننده این جشنواره خواست تا تمام تلاش خود را بر این مهم مصروف داشته و در جذب استعدادها و ظرفیت‌های ادبی در زمینه قصه پردازی و قصه گویی اهتمام لازم را انجام داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: قصه‌های قرآنی سرشار از واقعیت، تمثیل، فلسفه، تاریخ، آموزش و مباحث روانشناختی‌اند و می‌توانند دستمایه خلق قصه‌هایی جذاب برای انتقال مفاهیم قرآنی و ارزشی باشند.

محمد حسین زاده لزوم اطلاع رسانی این جشنواره از طریق شبکه‌های سراسری صدا و سیما با توجه به اهمیت این جشنواره در سطح ملی را یادآور شد و بر پیگیری آن از سوی دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد تاکید کرد.

در ادامه وی گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته و روند برگزاری آن را بیان کرد و در خصوص هماهنگی‌های انجام گرفته با آموزش و پرورش، حضور این مجموعه را در مسیر برگزاری جشنواره و آثار ورودی به بخش مسابقه قصه خوانی و قصه نویسی را بسیار تأثیر گذار عنوان کرد.

دومین جشنواره ملی قصه گویی تبیین بهار سال ۱۴۰۳ به میزبانی مشهد برگزار می‌شود، مهلت پایان ارسال آثار به این جشنواره ۲۵ فروردین ماه است.

متقاضیان کمتر ۱۲ سال می‌توانند آثار خود را در بخش قصه گویی و متقاضیان بیش از ۱۲ سال می‌توانند آثار خود را در بخش قصه‌نویسی به این جشنواره ارسال کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.