مدیر رادیو انتخاب مهمترین هدف این شبکه را تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری خواند و گفت: رادیو انتخاب در تعامل بسیار نزدیک با مردم در حال برنامه‌سازی است.

مهم‌ترین هدف «رادیو انتخاب» تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری است

به گزارش قدس آنلاین رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو انتخاب در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند درباره اهداف و فعالیت‌های این شبکه رادیویی توضیحاتی را ارائه کرد. متن این مصاحبه در ادامه آمده است.

با وجود ده ها شبکه رادیویی سراسری و استانی، ضرورت راه اندازی رادیو انتخاب چیست و چه اهدافی را پیگیری می کند؟

شبکه های رادیویی متعددی در کشور در حال تولید برنامه هستند و هرکدام کارویژه خاص خود را دارا هستند و پرداختن به امر مهم انتخابات هم، وظیفه ذاتی همه آنها است. نظر به اهمیت سیاسی ترین موضوع سال ۱۴۰۲ یعنی انتخابات پیش رو رادیویی ویژه به نام «رادیو انتخاب» راه اندازی شد تا به صورتی ۲۴ ساعته همه ابعاد مرتبط با انتخابات را یک جا و در یک بازه زمانی محدود و مشخص مورد بررسی و کاوش قرار بدهد.

مهمترین هدف ما، تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری است. رقابتی کردن انتخابات، روشنگری و تبیین اجتماعی انتخابات، توجه ویژه به جوانان و رأی اولی ها و جامعه زنان کشور در انتخابات پیش رو و موارد مهمی از این دست، کمک کننده به افزایش مشارکت هستند و در شبکه مورد پرداخت و توجه رسانه‌ای واقع می شوند.

در رادیو انتخاب برای شکل گیری مشارکت بالای مردم در انتخابات چه اقدام و برنامه هایی را ارائه می دهید؟

هدف مرکزی فعالیت ما برگزاری انتخابات پرشور و افزایش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند است. برای تحقق این هدف، جدول پخش شبکه همه جوانب را با دقتی ویژه دیده است. توجه به مطالبات مردم از انتخابات فرارو، تبیین اهمیت نقش مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در قانون اساسی و نظام حکمرانی کشور، ظرفیت و نقش زنان در بالا بردن مشارکت انتخاباتی و مطالبات آنها، جوانان، رای اولی ها ، چرایی و بایسته های رأی دادن و مشاکت در انتخابات، توجه به مطالبات انتخاباتی همه اقشار مردم، رابطه انتخابات با اقتصاد، امنیت، دیپلماسی و اقتدار ملی، مقابله با دلسرد کردن مردم و خط تحریمی دشمن در رسانه های معاند، بهره گیری از ظرفیت نخبگانی کشور، تریبون سپاری به احزاب و جریان های سیاسی در شبکه و رقابتی کردن انتخابات، ارتباط مداوم با اقصی نقاط کشور و موارد دیگر از اقدامات ما در جهت بالا بردن شور انتخاباتی کشور است. در این بین همه این رویکردها، مبتنی بر امید آفرینی و توجه به موج تحول خواهی انتخابات در بهبود وضعیت آینده کشور تدارک دیده شده که همه کوشش در اقناع عمومی جهت حضور در انتخابات است.

رابطه رادیو انتخاب با مردم و استفاده از دیدگاه های مردمی در موضوع انتخابات در برنامه ها چگونه دیده شده است؟

با بهره گیری از ظرفیت قالب‌های برنامه‌سازی چون برگزاری مسابقه با موضوع انتخابات، ارائه سوال های پیامکی و دریافت پاسخ متنوع از مردم، گزارش های مردمی از جای جای ایران اسلامی، پخش پیام های تلفنی مخاطبان، دریافت صوتی دیدگاه های مردمی از درگاه های مجازی شبکه و فایل های تصویری که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنیم، اطلاعاتی از مطالبات مخاطبان به دست می‌آید که در بهبود کیفیت برنامه های ما نیز موثر است.

یعنی رادیو انتخاب یک رابطه تعاملی با مخاطبان خواهد داشت؟

بله و قطعا. ما قرار است برای مردم برنامه بسازیم و برای اینکه همین مردم جهت انتخاب سرنوشت خود برای حضور حداکثری پای صندوق های رای باشند، تولید برنامه می کنیم. لذا اگر خود مردم مطالبات خود و پیشنهادهای‌شان را بدون واسطه با ما درمیان بگذارند، بهترین اقدام مورد انتظار خواهد بود. ما با مردم در همه نقاط کشور با روش های مختلف در ارتباط خواهیم بود و قطعا تقاطع دیدگاه آنها در بهبود کیفیت برنامه سازی شبکه نیز موثر است.

هدف مرکزی فعالیت ما برگزاری انتخابات پرشور و افزایش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند است. برای تحقق این هدف جدول پخش شبکه، همه جوانب را با دقتی ویژه دیده است

ارتباط شما در رادیو انتخاب با نخبگان سیاسی- اجتماعی جامعه برای ایجاد تضارب آرا در شبکه چگونه است؟

بخش مهمی از تولیدات شبکه بر اساس رقابتی بودن انتخابات است و نخبگان فکری، فرهنگی و سیاسی جامعه از سلایق سیاسی، جبهه های سیاسی، احزاب، گروه ها و تشکل های دانشجویی و سایر گروه های مرجع نقش مهمی در جهت دهی افکار عمومی و جامعه دارند. از این زاویه برگزاری جلسات مناظره، میزگردهای کارشناسی، ارائه گزارش ها و مصاحبه های کارشناسی، نقشی مهم در تولیدات شبکه برای انتخاباتی کردن فضای جامعه خواهد داشت.

در این بخش کوشش بر آن است تا از طریق دعوت از افراد شاخص سیاسی، نمایندگان احزاب، جناح ها و جبهه های سیاسی کشور نظرات، دیدگاه ها و مطالبات آنها بی پیرایه و بی طرفانه دریافت و در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. طبعا رقابتی کردن فضا، منجر به افزایش اقناع عمومی جامعه و بالا رفتن مشارکت خواهد بود که مد نظر شبکه است.

نحوه دریافت برنامه های رادیو انتخاب برای همراهان شما چگونه است و استفاده شما از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تقویت امتداد پیام تولیدات شبکه چگونه خواهد بود؟

رادیو انتخاب که از ۲۳ بهمن فعالیت خود را آغاز کرد تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ بر روی موج FM ردیف ۵/۹۵ مگا هرتز برای همه مخاطبان در سراسر کشور قابل دریافت است. البته از طریق برنامه کاربردی ایران صدا نیز شبکه با کیفیت مناسب دریافت می شود و مخاطبان می توانند به محتوای این شبکه دسترسی داشته باشند. در ارتباط با امتداد پیام تولیدات شبکه نیز، باید به ظرفیت های تارنمای شبکه، بارگذاری فایل‌های شبکه در کانال‌های شبکه در پیام رسان‌های داخلی و هم افزایی های رسانه ای با خبرگزاری‌ها اشاره داشت؛ ضمن اینکه پویش‌هایی هم در بستر کانال های شبکه در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.