رئیس جمهوری لهستان گفت: کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند و برای چنین اقدامی تصمیم گیری نکرده اند.

لهستان: اعضای ناتو درباره مسئله اعزام نیرو به اوکراین اختلاف دارند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: اظهارات آندری دودا در روز سه شنبه در حالی مطرح شده که رابرت فیکو نخست وزیر اسواکی نیز روز گذشته گفته بود که چندین کشور اتحادیه اروپا و ناتو در حال بررسی احتمال اعزام نیرو به اوکراین بر پایه توافقات دوجانبه هستند.

دودا بعد از کنفرانس حمایت از اوکراین در پاریس به خبرنگاران گفت: وقتی درباره فراهم کردن کمک های خاصی صحبت می کنیم کشورها به صورت انفرادی درباره این که چه کمک خاصی می توانند در اختیار اوکراین قرار دهند، تصمیم‌گیری می‌کنند. گفت‌وگوهای جدی درباره اعزام سرباز به اوکراین انجام شد اما درک مشترکی در این باره مطلقا وجود نداشت. درباره اعزام نیرو اختلاف نظر وجود دارد اما من تاکید می کنم که اصلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در اظهار نظر درباره احتمال اعزام نیروهای ناتو به اوکراین گفته است که هیچ احتمالی را نمی توان رد کرد.

به گزارش ایرنا، مکرون در دیداری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، دودا رئیس جمهوری لهستان و رهبران کشورهای بالتیک اظهار کرد: روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

وی اظهار داشت: ما در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که روسیه مستحکم‌تر شده است. همچنین می‌دانیم که روسیه برای حملات جدید، خصوصا برای شوکه کردن افکار عمومی اوکراین آماده می‌شود

پیشتر یک مقام فرانسوی گفته بود که هدف از برگزاری کنفرانس پاریس درباره اوکراین ارائه تعهدات جدید به کی‌یف نیست بلکه قصد آن هماهنگی کمک‌ها به آن کشور و اجرای تعهدات پیشین است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.