معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز کاشت ۲ هزار اصله نهال درخت همزمان با روزهای پایانی اسفند ماه در سایت آرمانشهر به عنوان نخستین سایت نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

آغاز کاشت ۲ هزار اصله نهال درخت در زاهدان

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مهدیار  افزود: این اقدام در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سپاه سلمان استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درخت نماد آبادانی و سبزی، آسایش، رفاه و خرمی و در یک کلام مظهر زندگی و عامل تلطیف هوا و پاکی طبیعت است، افزود: در حال حاضر از مجموع ۳ هزار و ۴۶۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمانشهر بیش از هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است که غرس درخت نقش مهمی در سرسبزی محیط زندگی آنان دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه گیاهان علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می ‌کنند، جانمایی فضای سبز در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با مدنظر قرار دادن مولفه های نظیر موقعیت جغرافیایی، کاربری زمین و جمعیت ساکن در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

مهدیار خاطرنشان کرد: سرعت در روند کار و کیفی‌سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن دو مولفه بسیار مهم بوده که این موضوع در سیستان و بلوچستان به خوبی در حال انجام است.

کاشت ۶۵۰۰ نهال در خاش آغاز شد

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خاش نیز گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه و این اداره کاشت ۶۵۰۰ نهال در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد و تا پایان هفته منابع طبیعی این رویه تداوم دارد.

بنیامین کرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بر حسب ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع بایستی طی بازه زمانی ۴ ساله ۱ میلیارد درخت در کشور کاشت شود که سالانه ۲۵۰ میلیون این آمار باید محقق شود.

سرهنگ پاسدار علی عزیزی جانشین فرماندهی سپاه خاش گفت: امروز با همکاری بسیج سازندگی سپاه، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، حوزه های مقاومت و پایگاه های مقاومت کاشت نهال های مثمر و میوه در گرامیداشت هفته منابع طبیعی در منطقه عمومی خاش آغاز گردید.

وی اظهارداشت: همچنین امسال کار بذرپاشی گونه های مهم گیاهی مانند بادام کوهی را در منطقه ترشاب داشته ایم.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در گرامی داشت هفته بسیج امسال نیز به همت بسیج سازندگی سپاه دهها اصله نهال در نقاط مختلف شهری و روستایی خاش غرس گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.