سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، هدف از لغو روادید برای گردشگران ۳۳ کشور را از بین بردن تصویر نادرست از ایران در چشم جهانیان دانست و تاکید کرد که ایران، یک مقصد خوب برای گردشگران هندی است، چراکه دو کشور اشتراکات فرهنگی زیادی دارند.

دیپلمات ایرانی: ایران یک مقصد خوب برای گردشگران هندی است/ صدور بیش از ۲۶۰۰۰ روادید زیارتی برای زائران هندی

به گزارش قدس آنلاین، «ایرج الهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو درباره تصمیم اخیر ایران برای لغو روادید ۳۳ کشور، از جمله هند تاکید کرد که لغو روادید بین ایران و هند باعث نزدیک شدن ۲  ملت و تقویت دوستی تاریخی آن‌ها خواهد شد.

سفیر ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «ایندیا تودی»، با بیان اینکه «متاسفانه رسانه‌های در سال‌های اخیر غربی تصویری نادرست از ایران منتشر کرده اند» ادامه داد: یکی از دلایل اصلی لغو روادید این ۳۳ کشور این است که مردم از سراسر جهان بتوانند به راحتی به ایران سفر کنند و واقعیت‌های آن را ببینند. ما معتقدیم هر توریستی که به ایران می‌آید، متوجه می‌شود که این کشور با آنچه در رسانه‌های غربی به تصویر کشیده می‌شود بسیار متفاوت است.

الهی در پاسخ به این سوال که «ایران برای تقویت گردشگری خود و به‌ویژه جذب گردشگران هندی چه تدابیری اندیشیده است؟» خاطر نشان کرد: بر اساس رده‌بندی یونسکو، ایران از نظر میراث فرهنگی جزو پنج کشور برتر دنیا و از نظر پتانسیل جذب گردشگران بین‌المللی جزو ۱۰ کشور برتر جهان است.

این دیپلمات ایرانی افزود: دولت ایران با درک این پتانسیل ارزشمند، اخیراً سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام داده و ایران مقصدی جذاب برای گردشگران هندی است. همان‌طور که می‌دانید ایران سرزمین تاریخی پارسیان هند است. پارسی‌ها به راحتی می‌توانند برای دیدار با اقوام یا بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی زرتشتیان به ایران سفر کنند. در مجموع، ایران آماده پذیرایی از همه مردم هند فارغ از قومیت و نژاد است.

بیش از ۲۶۰۰۰ روادید زیارتی برای زائران هندی

او همچنین درباره شیعیان هندی بی‌شماری که هر ساله برای زیارت اماکن مذهبی به ایران سفر می‌کنند، گفت: تنها در سال گذشته بیش از ۲۶۰۰۰ روادید زیارتی برای زائران هندی صادر شد که نسبت به سال قبل از آن افزایش چشمگیری داشته است. با لغو شرایط ویزا، ما پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد زائران هندی به ایران افزایش قابل توجهی داشته باشد.

الهی در پاسخ به این سوال که «ایران و هند مشترکات فرهنگی زیادی با یکدیگر، به‌ویژه به این دلیل که زبان فارسی قرن‌ها زبان رسمی هند بوده است، دارند و ایران چگونه این موضوع را دنبال می‌کند؟» اظهار داشت: تصمیم دولت محترم هند در به رسمیت شناختن زبان فارسی به عنوان یکی از ۹ زبان رسمی در سیاست آموزشی هند، شایسته قدردانی و احترام است. گردشگران هندی زبان فارسی را آشنا خواهند دید و می‌توانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند. به همین ترتیب، ایرانیان در سفر به هند احساس می‌کنند که در خانه خود هستند. امیدوارم گسترش گردشگری بین دو کشور باعث افزایش دوستی و صمیمیت بین دو ملت شود.

دیپلمات ایرانی در ادامه این گفت‌وگو درباره بهترین روش سفر مردم هند به ایران تصریح کرد: پروازهای زیادی از هند به ایران وجود دارد، اما بهترین مسیر پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی «ماهان ایر» است که یک پرواز مستقیم سه ساعته از دهلی به ایران ارائه می‌دهد. خرید بلیط نیز از طریق شرکت هندی Skiez Travel که به عنوان نماینده ماهان ایر فعالیت می‌کند، امکان‌پذیر است.

سفیر تهران در دهلی‌نو در پاسخ به این سوال که از نظر او «پنج مقصد برتری که باید در ایران از آنها بازدید کرد چه مکان‌هایی هستند؟» تاکید کرد که جاذبه‌های گردشگری ایران بسیار متنوع است و همه سلایق را برآورده می‌کند و افزود: اگر به آثار تاریخی علاقه دارید، شهرهای شیراز و اصفهان عالی هستند. برای علاقه مندان به طبیعت گردی، جنگل و ورزش‌های آبی، شمال ایران و به ویژه شهر رامسر به شدت توصیه می‌شود. برای کسانی که از پیاده‌روی در شن‌های گرم ساحل لذت می‌برند، جزیره کیش بهترین مکان است.

دیپلمات ایرانی: ایران یک مقصد خوب برای گردشگران هندی است

او همچنین بیان کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که گردشگران هندی، ایران را بسیار آشنا خواهند یافت و این، باعث می‌شود که آن‌ها احساس خانه دوم خود را داشته باشند.

الهی در پایان در پاسخ به این سوال که «در حال حاضر چند پرواز مستقیم از هند به ایران دارید؟ و آیا به دنبال افزایش تعداد پروازها از هند به ایران هستید؟» گفت در حال حاضر ماهان ایر ۲ پرواز مستقیم از دهلی به تهران دارد. با افزایش تعداد مسافران، انتظار داریم این میزان به پنج یا ۶ پرواز در هفته افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.