معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: سیاست دولت سیزدهم تعامل با همسایگان است.

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و استان شمالی عمان

به گزارش قدس آنلاین، جواد کرمی، ۱۰ اسفندماه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی ارومیه و استان شمال شرقی عمان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: سیاست دولت سیزدهم تعامل و مراوده اقتصادی با همسایگان است و آذربایجان غربی نقش اصلی را در اجرای دیپلماسی فعال در دولت سیزدهم ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه همسایه فقط مرز مشترک داشتن با آذربایجان غربی نسیت،تصریح کرد:  تمام کشورهایی که بتوانیم اقتصاد خود را با آنها مرتبط بکنیم برای ما همسایه هستند. 

معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: حضور استاندار آذربایجان غربی و هیئت اقتصادی در سوریه و برنامه ریزی برای سایر کشورها از جمله روسیه نشان از عزم استانداری آذربایجان غربی برای گسترش روابط اقتصادی است.

کرمی با اشاره به اینکه نقش اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی یک مولفه اصلی  در توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: ارتباط بخش خصوصی آذربایجان غربی با عمان یکی از اولویت های مااست که جهت ارتباط با دولت های دوست و برادر برنامه ریزی کرده ایم.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت اقتصادی آذربایجان غربی و موقعیت خاصی که در ایران دارد و همسایگی با سه کشور می توانیم برای عمان و استان شمال شرقی این کشور به عنوان هاب منطقه ای تلقی شویم.

وی با اشاره به بازدید های هیئت اقتصادی عمان از شرکت های دانش بنیان و  شرکت های تعاونی در ارومیه خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده این بازدید ها و تفاهم نامه ها تاثیر مستقیم و مطلوبی در ارتباط اتاق بازرگانی دو استان و معیشت مردم داشته باشد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.