وزیر بهداشت آلمان گفت، کشور باید سیستم بهداشت و درمان را طوری ارتقا دهد که بتواند در مواجهه با شرایط بحرانی مانند یک پاندمی جدید یا یک درگیری نظامی آماده باشد.

وزیر بهداشت آلمان: سیستم درمانی کشور باید برای جنگ آماده شود

به گزارش قدس آنلاین، «کارل لوترباخ» وزیر بهداشت آلمان از حزب سوسیال دموکراتیک همچنین گفت: لایحه اصلاحات سیستم بهداشت و درمان قرار است در تابستان ارائه شود و نقطه عطفی برای سیستم درمانی آلمان به شمار می‌رود.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزیر بهداشت آلمان همچنین ادامه داد، با وجود آنکه ائتلاف حاکم در پی پاندمی کرونا خواستار اصلاحاتی در سیستم بهداشت و درمان شده، اما با درگیری اوکراین این چالش‌ها بر سیستم مذکور مهمتر شده است.  

این وزیر آلمانی توضیح داد: در صورت بروز بحران، هر پزشک، هر بیمارستان و هر مقام بهداشتی باید بداند که چه کاری باید انجام دهد. ما به مسئولیت‌های واضح و مشخصی نیاز داریم مثلا درباره توزیع مجروحان زیاد در کلینیک‌های آلمان باید آمادگی داشته باشیم.

وزیر بهداشت آلمان همچنین خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها باید مانورهایی را انجام دهند تا بتوانند واکنشی مناسب نسبت به بلایا داشته باشند. واقعا احمقانه است که بگوییم برای یک درگیری نظامی آماده نیستیم و امیدوار باشیم جنگی اتفاق نیفتد. بر اساس چنین منطقی، پس نیازی هم به ارتش نداریم!

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نوامبر گذشته میلادی گفته بود، کشورش باید برای قابلیت جنگی آماده باشد و بار دیگر در ژانویه ۲۰۲۴ تاکید کرد که برلین و تمامی کشورهای ناتو باید بتوانند در صورت بروز جنگ، خودشان را مسلح و تواتمند سازند.

ماه گذشته میلادی نیز «کارستن بروئر»، ژنرال ارتش آلمان خواستار تغییر در ذهنیت جامعه آلمان شده و تاکید کرد که کشور باید برای آماده شدن برای یک جنگ احتمالی با روسیه ظرف پنج سال بازدارندگی معتبری ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.