۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 969813

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از غرب خواست تا کمک‌های تسلیحاتی لازم را در اختیار کی‌یف قرار دهند و در غیر این صورت، دنیا ممکن است با «یکی از شرم‌آورترین صفحات تاریخ» مواجه شود.

آیا زلنسکی غرب را تهدید کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، زلنسکی یکشنبه شب در پیامی ویدیویی اظهار کرد، دنیا باید «قاطعانه واکنش نشان داده» و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که «فقط خواهان جنگ و مرگ» است، ناکام و مایوس کند.

وی افزود: آنها (روسیه) باید با شدت تمام احساس کنند که نیرویی وجود دارد با کسانی که در پی نابودی زندگی هستند، مقابله خواهد کرد و شرکای ما می‌دانند که برای این کار چه چیزی لازم است.

زلنسکی گفت: مهمترین مساله برای تحقق این خواسته، اراده سیاسی است تا ارائه تسلیحات لازم تضمین شود. در غیر این صورت، این موضوع به یکی از شرم‌آورترین صفحات تاریخ تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: ما منتظر تامین تجهیزات حیاتی و ضروری و تصمیم آمریکا هستیم. ما به حمایت نیاز داریم.

اختلافات اعضای کنگره آمریکا در مورد بودجه حفاظت از مرزها، اوکراین، تایوان و رژیم صهیونیستی باعث شده است تا واشنگتن نتواند بسته کمکی و نظامی جدیدی برای کی‌یف تصویب کند.

این در حالی است که جنگ در اوکراین وارد سومین سال خود شده و نیروهای روسیه در توانسته‌اند در خط مقدم جنگ که یک هزار کیلومتر طول دارد، دستاوردهای تازه‌ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.