از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ورتر کردن این جنگ به کار بسته است.

مکّار در کی‌یف

به گزارش قدس آنلاین، از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ورتر کردن این جنگ به کار بسته است.

حالا نخست‌وزیر این کشور در سفری غیرمنتظره و اعلام نشده به کی‌یف با رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.  برخی ناظران قدم زدن بوریس جانسون با ولودیمیر زلنسکی در اطراف کاخ ریاست جمهوری در کی‌یف را نمایش قدرت و شاخ و شانه کشیدن علیه روسیه تلقی کردند.
در همین حال، رسانه‌ها گزارش کرده‌اند لندن نگران است دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد. این در حالی است که لندن قدرتمندانه هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

در همین راستا، بوریس جانسون در کنفرانس خبری با ولودیمیر زلنسکی گفت فشارها علیه روسیه افزایش خواهد یافت و هر هفته تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌شود. وی افزود: «روس‌ها در محاسباتشان درباره اوکراین مرتکب اشتباه شدند». جانسون در ادامه گفت: «گمان می‌کنیم پوتین در حال حاضر فشارهای خود به دونباس و شرق اوکراین را افزایش خواهد داد».

رئیس جمهور اوکراین نیز در این کنفرانس خبری گفت: هم اکنون زمان تحریم واردات انرژی از روسیه فرا رسیده است. زلنسکی تصریح کرد: «به نقشی که لندن در مذاکرات صلح ایفا می‌کند اعتماد داریم و شهرهای ویران شده را بازسازی خواهیم کرد».

در ادامه تشویق‌های انگلیسی به جنگ علیه روسیه، دفتر نخست‌وزیری انگلستان شنبه شب اعلام کرد انگلیس قصد دارد ۱۲۰خودرو زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند. به نوشته روزنامه «دیلی میل» آمریکا نیز مترصد ارسال ۱۰ فروند پهپاد انتحاری «سوئیچ بلید ۶۰۰» به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین است. مشوق‌های نظامی انگلیس برای کی‌یف در حالی است که طی حدود ۵۰ روز جنگ، این اوکراینی‌ها بودند که زیرساخت‌های خود را از دست داده، متحمل هزاران کشته و مجروح شده و میلیون‌ها نفر هم آواره شدند اما در سمت مقابل، نفع آن را انگلیس و ایالات متحده بردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.