مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از آغاز مرحله شوتینگ پروژه فیبرنوری خبرداد و گفت: در راستای تکمیل پروژه فیبرنوری، با توجه به اتمام عملیات داکت گذاری، مرحله اجرایی در کرمان شروع شده است.

آغاز مرحله شوتینگ فیبرنوری پروژه «ftth » در شهر کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حسین ساجدی امروز ۱۷ اسفند ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی مبتنی برفیبرنوری اظهار کرد: این طرح نیازمند ۵۰۰ کیلومتر شوت فیبر دارد که تاکنون ۵۰ کیلومتر انجام و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: بعد از شوتینگ پروژه حاضر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و در فازهای بعدی در نظر داریم نقاط مختلف کرمان در قالب این بستر قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.

ساجدی اظهار کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها علاوه بر افزایش سرعت فعلی کاربران خانگی و تجاری، زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای دهه‌های آینده فراهم می‌شود و خدمات فناورانه و به‌روز دنیا که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت باکیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

(Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است. FTTH برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و ژاپن اولین کشوری بود که یک پروژه بزرگ FTTH را اجرا کرد. همچنین FTTH آزادی بیشتری در زمینه مدیریت کسب و کار برای فراهم کنندگان این فناوری جدید ایجاد می‌کند. FTTH از طریق پشتیبانی از فرصت‌های شغلی و کسب وکارهای جدید که در آن‌ها دوری فاصله‌، دیگر مانع به شمار نمی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.