۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 970670

نمایش فیلم «طعم گیلاس» ششمین فیلم از بخش مروری بر آثار عباس کیارستمی، ساعت ۱۵ روز یکشنبه (۲۰ اسفندماه) در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

«طعم گیلاس» در سینماتک

به گزارش قدس آنلاین از موزه هنرهای معاصر تهران، فیلم «طعم گیلاس» به کارگردانی عباس کیارستمی، محصول سال ۱۳۷۶ و به مدت ۹۵ دقیقه است که با همکاری بنیاد کیارستمی ساعت ۱۵ یکشنبه آینده (۲۰ اسفندماه) در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می‌شود. فیلم تحسین شده طعم گیلاس موفق شد در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را از آن خود کند.

داستان فیلم درباره مردی میان‌سال به نام بدیعی است که قصد خودکشی دارد و قبرش را در کنار درختی کنده‌ است. او می‌خواهد قرص‌های خوابش را یک جا بخورد و شب در این قبر بخوابد. بدیعی دنبال کسی است که پس از مرگش، صبح فردا روی جسد او خاک بریزد. در مسیری که برای یافتن چنین کسی پیش می‌گیرد با افراد مختلفی مانند یک سرباز، طلبه افغان و مردی که کارگر موزه تاریخ طبیعی است روبه‌رو می‌شود و از آنان می‌خواهد فردا صبح سراغ او بیایند و «20 بیل خاک» روی او بریزند و پاکتی را با ۲۰۰ هزار تومان پول که در داشبورد ماشین است به عنوان دستمزد بردارند. سرباز پیشنهاد را رد و به سمت پادگانش فرار می‌کند، طلبه افغان شروع به موعظه بدیعی می‌کند و خودکشی را برخلاف تعالیم اسلام و دستورهای قرآن می داند، اما کارگر موزه … .

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند ساعت ۱۵ روز یکشنبه به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.