آیین آغاز به کار دفتر منطقه‌ای اوراسیا و غرب آسیای انجمن کلانشهرهای جهان «متروپلیس» در مشهد برگزار شد.

افتتاح دفتر منطقه‌ای اوراسیا و غرب آسیای انجمن کلانشهرهای جهان در مشهد

به گزارش قدس خراسان، این انجمن مهم‌ترین همکار سازمان ملل در حوزه کلانشهرها است که بسیاری از اسناد توسعه‌ای سازمان ملل در دو دهه اخیر توسط این نهاد تدوین شده است.

این دفتر منطقه‌ای که فعالیت آن در مشهد به صورت دائمی خواهد بود وظایفی همچون تدوین برنامه‌های مشترک حوزه زیست شهری در بین کلانشهرهای جهان، تسهیل تجارب جهانی کلانشهرهای جهان و همکاری با سازمان ملل متحد در تدوین اسناد توسعه‌ای را برعهده دارد.

این دفتر در رقابت با شهرهای کازان(روسیه)، استانبول(ترکیه) و دبی(امارات) با توجه به سوابق دو دهه گذشته به کلانشهر مشهد اختصاص داده شده است.

قرار است به زودی شهر مشهد، میزبان کلانشهرهای حوزه اوراسیا و خاورمیانه ذیل حوزه متروپولیس جهانی در نیمه اردیبهشت سال ۲۰۲۵ باشد.

افتتاح دفتر منطقه‌ای اوراسیا و غرب آسیای انجمن کلانشهرهای جهان «متروپلیس» در مشهد، در راستای تحقق هاب(کانون) دیپلماسی کشور با محوریت این کلانشهر بوده است و در آن قلندرشریف شهردار مشهد، دکتر غریب نژاد معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه، دکتر وزیری مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌های کشور و حسنی معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی کشور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.