معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۴۰ بقعه این استان آماده اجرای طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» است.

۴۰ بقعه خراسان‌ شمالی آماده اجرای طرح آرامش بهاری

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی پرهیزگار اظهار کرد: طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» از ۲۲ اسفندماه امسال تا ۲۳ فروردین‌ماه سال آینده در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بقاع متبرکه استان در سه سطح یک، ۲ و سه است که تمامی هماهنگی های لازم با مدیران شهرستان ها و هیات امناها برای اجرایی شدن این طرح انجام شده است و اینک بقعه های شاخص استان آماده میزبانی از مهمانان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هر ساله در ایام نوروز و آغاز سال نو، بسیاری از مردم به زیارت آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه مشرف می شوند و سال خود را در جوار این اماکن مقدس آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه در پنج امام زاده این استان نیز زائر سرا وجود دارد افزود: امام زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل امامزاده سید عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان، احمدبن موسی (ع) کوران اسفراین، امام زاده سیداحمد محمود (ع) چمن بید، هستند.

پرهیزگار خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند که به نوعی ۱۰ هزار نفر نیز از انواع خدمات خدمات بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۵ مبلغ بومی و غیربومی نیز به بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد افزود: این روحانیون فعالیت های فرهنگی در این ایام خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه جزء خوانی قرآن در امام زاده سید عباس بجنورد به صورت زنده از صدا و سیمای اترک پخش خواهد شد.

وی ایجاد بازارچه عرضه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات نیز خبر داد و گفت: در بقاع متبرکه شاخص استان در بحث اقتصادی نیز فعالیت انجام می شود.

پرهیزگار تصریح کرد: علاوه بر برنامه های فرهنگی برای ماه مبارک رمضان تمامی تمهیدات لازم برای زمان بحران نیز اندیشیده شده است و آمادگی کامل برای اسکان زائران و مسافران در بقاع های متبرکه و زائر سراها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.