کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فردا به طور موقت در بیشتر مناطق خراسان رضوی، جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت ولی نقشه‌های هواشناسی برای روز سه شنبه و در ساعات بعد از ظهر این روز خبر از نفوذ و تقویت سامانه ناپایدار بارشی در استان می‌دهد.

فردا به طور موقت در بیشتر مناطق خراسان رضوی جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: با توجه به بارشهای پراکنده شب گذشته در مناطق شمال و غرب استان، شهرستانهای قوچان، گلبهار،- چناران، مشهد، کاشمر و بردسکن گزارش بارش به ثبت رسید که بیشترین میزان بارش با یک میلیمتر از کاشمر گزارش شد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین میزان این بارشها در مناطق مختلف شهر مشهد نیز متفاوت بود به طوری که در ایستگاهای شمالی شهر، بارشهای بیشتری به ثبت رسید.

وی با اشاره به این که امروز احتمال بارش پراکنده در نیمه شمالی خراسان رضوی وجود دارد اضافه کرد: امروز نیز در ساعاتی شاهد افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود که در نوار شمالی و شرقی، افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

آهنگرزاده گفت: فردا به طور موقت در بیشتر مناطق استان، جوّی به نسبت پایدار خواهیم داشت ولی نقشه‌های هواشناسی برای روز سه شنبه و در ساعات بعد از ظهر این روز خبر از نفوذ و تقویت سامانه ناپایدار بارشی در استان می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تغییرات دمایی طی این چند روز را قابل ملاحظه ندانست و اعلام کرد: روز سه شنبه گرمترین روز هفته خواهد بود و این افزایش دما موقتی است.

وی ادامه داد: عصر روز سه شنبه تا چهارشنبه در سطح استان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در نواحی بادخیز غرب احتمال وقوع گرد و خاک گاهی شدید به واسطه خیزش لحظه ای باد دور از انتظار نیست.

آهنگرزاده با اشاره به تاثیرات این سامانه ناپایدار گفت: به واسطه ابرناک شدن استان، به ویژه سه شنبه شب و روز چهارشنبه در بیشتر مناطق استان شاهد بارشهای رگباری در برخی نقاط استان همراه با رعد و برق خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب در نواحی مستعد استان نیز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: بیشترین دمای هوا طی شبانه روز گذشته مربوط به سرخس با ۲۶ درجه بالای صفر و کمترین دمای هوا مربوط به ریوش با پنج درجه بالای صفر ثبت شد.

وی با اشاره به این که طی این مدت، دمای هوای مشهد بین ۱۲ تا ۱۸ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: دمای هوا در گرمترین ساعات امروز به ۲۱ درجه بالای صفر و در ساعات خنک امشب به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

آهنگرزاده اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان سرعت وزش باد از بردسکن با حدود ۶۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.