براساس اعلام معاون عمرانی فرمانداری تهران، نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در این شهر برای سال 1403 افزایش می‌یابد.

افزایش نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی در سال جدید

به گزارش قدس آنلاین، براساس اعلام معاون عمرانی فرمانداری تهران، نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در این شهر برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد. این افزایش‌ها شامل ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی می‌شوند. این نرخ‌ها از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران تایید شده‌اند.

البته تهران تنها شهری نیست که افزایش بهای کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۱۴۰۳ را تجربه می‌کند. به طور مثال شورای شهر اصفهان بهای کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در این شهر را به میزان ۴۵ درصد برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌دهد. دلیل این میزان از افزایش، ثبت تورم ۴۵ درصدی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است. شورای شهر شیراز نیز افزایشی بین ۲۰ الی ۵۰ درصد را برای نرخ حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است.

از سوی دیگر شورای شهر اراک اعلام کرد که نرخ کرایه اتوبوس برای سال ۱۴۰۳ افزایش نمی‌یابد اما نرخ کرایه تاکسی در این شهر طی سال ۱۴۰۳ بین ۵۰ الی ۸۰ درصد افزایش را تجربه خواهد کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز نیز از افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در این شهر برای سال ۱۴۰۳ خبر داد. در مورد سایر شهرها همچون اهواز، یزد و مشهد نیز هنوز تصمیم مشخصی اعلام نشده است اما انتظار افزایش قیمت را برای بهای بلیط اتوبوس و کرایه تاکسی آن شهرها نیز داریم.

مناسب بودن نرخ کرایه در سیستم حمل‌ونقل عمومی، یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تا شهروندان نسبت به استفاده از این سیستم تمایل پیدا کنند. بااین‌حال افزایش قابل توجه بهای کرایه تاکسی، بلیط اتوبوس و بلیط مترو در شهرهای مختلف باعث خواهد شد تا مردم به استفاده از خودروهای شخصی برای جابجایی تمایل بیشتری داشته باشند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که سیستم حمل‌ونقل عمومی ایران از فرسودگی شدید رنج می‌برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.