۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 974309

ارتش اسرائیل با نیرویی مرگبار در برابر کودکان کرانه باختری ایستاده و بی رحمانه آن‌ها را به شهادت می‌رساند.

هیچ‌کس پاسخگوی این نسل کشی نخواهد بود!

به گزارش قدس آنلاین، یک پسر ۱۲ ساله فلسطینی هنگام بازی مورد اصابت گلوله یک سرباز اسرائیلی قرار گرفت و هنوز جسد او به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

ارتش اسرائیل با نیرویی مرگبار در برابر کودکان کرانه باختری ایستاده و بی رحمانه آن‌ها را به شهادت می‌رساند.

جیمز الدر، سخنگوی یونیسف پس از یک سفر طولانی به غزه اذعان کرد: توصیف عمق درد غزه از توان هر کسی خارج است. دیگر هیچ جای سالمی باقی نمانده است. جمهوری خواهانی که خواستار تبدیل غزه به ویرانه بودند به آرزوی خود رسیدند. در میان آوار این شهر جمعیت زیادی حبس شده و هر روز تعداد زیادی از گرسنگی جان می‌دهند. نسل آینده‌شان دارد از بین می‌رود.

جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیان کرد: گرسنگی یکی از سلاح‌های اصلی جنگ است. اسرائیل با قحطی مردم را تحت فشار گذاشته‌ است.

زندگی برای فلسطینیان در کرانه باختری روز به روز سخت‌تر می‌شود. خشونت‌ها علیه شهرک نشینان و کشتارهای غیرقانونی توسط نیروهای اسرائیل در حال افزایش است.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، بیش از ۴۰۰ فلسطینی از شرق قدس و کرانه باختری از نیمه مهر ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در اثر تیراندازی ارتش اسرائیل کشته شدند. حدود ۱۰۰ نفر از این کشتار عظیم، کودک بوده‌اند. کودکانی که هیچ‌گونه تهدیدی برای سربازان تا دندان مسلح اسرائیل نداشتند اما در بی‌رحم‌ترین شرایط به شهادت رسیدند.

یکی از این کودکان، رامی الحلهولی بوده است. نوجوانی ۱۲ ساله که هنگام بازی، به ضرب گلوله پلیس مرزی اسرائیل جان خود را داد.

پلیس هنوز جسد رامی را به خانواده‌اش تحویل نداده است و چنین می‌گوید که کودک قصد حمله به او را داشته است! اما در این باره هیچ مدرکی را ارائه نمی‌کند.

 ایتامار بن گویر، وزیر اسرائیل، این تیراندازی را جشن گرفت و رامی ۱۲ ساله را "تروریست" و افسری را که به او شلیک کرد قهرمان نامید.

درور سادوت، می‌گوید: از این دست اتفاقات بسیار می‌افتد اما صدایش به گوش کسی نمی‌رسد و در هیچ کجا حتی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد به طوری که کمتر از یک درصد این جنایات به دادرسی ختم می‌شود.

تا زمانی که در آن شرایط حضور نداشته باشید نمی‌توانید چنین لحظاتی را حتی به خیالتان راه دهید. تحقیر، کشتارهای روزانه و بی‌رحمانه تنها بخش کوچکی از زندگی این مردم بیگناه است.

تا-نهیسی کوتس، نویسنده مشهور و روزنامه نگار آمریکایی، پس از بازدید از فلسطین در سال گذشته چنین نوشت: من در روز اول متوجه شدم به سرزمینی آمده‌ام که زندگی کردن ممنوع است؛ حق حرف زدن وجود ندارد، حق استفاده از آب، غذا، مسکن و بدیهیات رفاهی ممنوع است.

بیست و یک سال پیش، راشل کوری، فعال سیاسی آمریکایی به غزه رفت تا از خانه‌های رفح (واقع در جنوب نوار غزه) در برابر تخریب توسط ارتش اسرائیل دفاع کند. کوری در خاطرات خود نوشته است: وجود چنین فضایی برایم حتی باورپذیر نبود. حرف‌هایی که شنیده بودم و مستندهایی که دیده بودم، به هیچ وجه نمی‌توانستند من را برای مواجهه با آن مناظر آماده کند. برای درک حقیقت، نمی‌شود با تصور و خیال پردازی پیش رفت. دلم می‌خواست به تمام دنیا بگویم که شاهد چه نسل کشی عظیمی بوده‌ام.

چند هفته پس از انتشار این نوشته، کوری ۲۳ ساله توسط یک سرباز اسرائیلی با بولدوزر کشته شد. هیچ کس پاسخگوی مرگ او نبود و به همین صورت است که دور از ذهن نخواهد بود کسی پاسخگوی مرگ رامی ۱۲ ساله هم نباشد.

منبع: گاردین

ترجمه: تکتم شریفی نژاد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.