رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از جان باختن ۴۰ نفر در محورهای این استان از ابتدای طرح نوروزی خبر داد.

فوت ۴۰ نفر بر اثر تصادف در سفرهای نوروزی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی پلیس راه استان، حسین میش‌مست در خصوص میزان تلفات در تصادفات نوروزی خراسان رضوی اظهارکرد: در شبانه‌روز گذشته یک فقره تصادف فوتی با یک متوفی و هشت فقره تصادف جرحی با ۱۳ مجروح و ۱۵ فقره تصادف خسارتی داشته‌ایم.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی ادامه داد: از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا به امروز ۴۰ نفر در تصادفات نوروزی خراسان رضوی جان خود را بر اثر تصادف از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: البته نسبت به وضعیت مشابه در نوروز ۱۴۰۲ با ۱۱ درصد کاهش در این آمار مواجه هستیم، چرا که در تصادفات نوروزی سال گذشته ۴۵ نفر جان خود را از دست داده بودند.

میش مست در مورد اقدامات پلیس راه این استان برای روز طبیعت بیان کرد: در روز طبیعت تردد وسایل نقلیه سنگین، تریلرها و کامیون‌ها به غیر از مواد سوختی، فاسد شدنی و مایحتاج اصلی مردم در محورهای اصلی ممنوع است.

رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای ورود مردم به مناطق تفرجگاهی قائل نشده‌ایم، تاکید کرد: با توجه به اینکه روز طبیعت در نوروز ۱۴۰۳ با روز شهادت امام علی (ع) تقارن پیدا کرده است و اکثر مردم ما متدین هستند، پیش‌بینی ما این است که سفر مردم به مسیرهای تفرجگاهی بسیار پایین باشد، اما در هر صورت پلیس‌راه پیش‌بینی تیم‌های گشتی خود را در مسیرهای تفرجگاهی کرده است.

وی در خصوص وضعیت ترافیکی محورهای استان گفت: در حال حاضر در خروجی مبادی مشهد در سه محور اصلی یعنی غرب، جنوب و شمال استان، شاهد ترافیک نیمه سنگینی هستیم، ورودی مبادی مشهد نیز با ترافیک روان، اما پرحجمی روبه‌رو است.

میش‌مست اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند تا امروز ورودی و خروجی‌های شهر مشهد یک درصد افزایش و ورودی و خروجی‌های خراسان رضوی نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.