شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه برگزار کند.

نشست شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری ایران برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هیئت دائمی روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت به درخواست این کشور در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسلوگری ایران در سوریه خبر داد.

در اطلاعیه نمایندگی روسیه در سازمان ملل آمده است: «روسیه درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با حمله اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک ایران در سوریه را داده است؛ این نشست امروز (۲ آوریل) برگزار خواهد شد».

پیش از این نیز نماینده ایران در سازمان ملل ضمن درخواست برگزاری نشست فوری شورای امنیت، گفته بود: «حق مشروع و ذاتی خود را براساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل برای پاسخ قاطع به اینگونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌دانیم».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق در این باره گفته است: «این ساختمان با جنگنده های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفت: «هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان فیض شهادت نائل آمدند».

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.