کارشناس انرژی: ایران با بسترسازی مناسب جهت مشارکت در توسعه صنعت و سهیم شدن در سود آن، راه‌های جدیدی را برای رشد اقتصادی باز می‌کند که این تغییر به سمت سرمایه گذاری مردمی نه تنها ثروت را دموکراتیزه می کند، بلکه به عنوان یک کاتالیزور برای رشد اقتصادی گسترده عمل می کند.

بسترسازی برای مشارکت مردم با سرمایه‌گذاری خرد در صنعت نفت و گاز ایران

زهرا فلاحی کارشناس انرژی در رابطه با مسیر توسعه صنعت نفت و گاز ایران در 1403 با مشارکت مردم به خبرنگار قدس گفت: دموکراتیزه کردن ثروت انرژی در ایران از مسیر سرمایه گذاری خرد مردم در بالادست صنعت نفت و گاز ایران نشان دهنده یک تغییر پارادایم است که نه تنها نوید رشد اقتصادی را می دهد، بلکه به فراگیری و توزیع عادلانه ثروت در میان مردم کمک می کند. توسعه صنعت نفت و گاز ایران در سال 1403 فصل جدیدی در مسیر اقتصادی ایران است که با تغییر اساسی به سمت مشارکت مردم در تامین مالی پروژه های اولویت دار برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز مشخص شده است. تسهیل صدور پروانه‌های بهره‌برداری توسط بخش‌های غیردولتی و مردمی اقتصاد، نشان‌دهنده دموکراتیک‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است. شهروندان عادی، مسلح به سرمایه اندک و پس انداز شخصی، اکنون این شانس را دارند که در بخشی شرکت کنند که زمانی برای عده معدودی برخوردار بود. این دموکراتیک کردن سرمایه‌گذاری نه تنها دسترسی به فرصت‌های اقتصادی را دموکراتیک می‌کند، بلکه سود را به طور عادلانه‌تر بین بخش وسیع‌تری از جامعه توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: چرخش به سمت سرمایه گذاری خرد مردم در بالادست صنعت نفت و گاز ایران نه تنها ثروت را دموکراتیک می کند، بلکه توسعه اقتصادی و نوآوری مردمی را نیز تسریع می کند. گشایش صنعت نفت و گاز ایران به روی سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ، پیامدهای اقتصادی گسترده ای دارد که فراتر از منافع مالی صرف است. دموکراتیک کردن ثروت انرژی در میان مردم نه تنها باعث رشد اقتصادی می شود، بلکه به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه اجتماعی گسترده تر عمل می کند. ایران با توانمندسازی افراد برای سرمایه گذاری در این صنعت، نه تنها پایگاه سرمایه گذاران خود را متنوع می کند، بلکه انعطاف پذیری خود را در برابر فشارهای اقتصادی خارجی نیز تقویت می کند.

فلاحی با اشاره به مسیر رشد پایدار و تحقق کسب سود برای آحاد مردم از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز گفت: دموکراتیک کردن ثروت انرژی از طریق سرمایه گذاری خرد در صنعت نفت و گاز ایران، زمینه را برای آینده ای فراگیرتر و مرفه تر فراهم می کند. ایران با شکستن موانع ورود، ترویج شمول مالی و تقویت توانمندی اقتصادی، مسیری را به سوی رشد پایدار و رفاه مشترک ترسیم می کند. این تغییرات نه تنها زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می کند، بلکه راه را برای توزیع عادلانه تر ثروت و فرصت ها در میان مردم هموار می کند.

این کارشناس انرژی در پایان اظهار کرد: سرمایه گذاری خرد مردم در بالادست صنعت نفت و گاز ایران نشان دهنده گامی اساسی در جهت دموکراتیک کردن ثروت انرژی و ارتقای فراگیر اقتصادی است. ایران با بسترسازی مناسب جهت مشارکت در توسعه صنعت و سهیم شدن در سود آن، راه‌های جدیدی را برای رشد اقتصادی باز می‌کند که این تغییر به سمت سرمایه گذاری مردمی نه تنها ثروت را دموکراتیزه می کند، بلکه به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه و شکوفایی اقتصادی گسترده تر عمل می کند. دولت سیزدهم با اجرایی کردن مدل جدید مشارکت مردم در توسعه میادین نفت و گاز مشترک و همچنین با دموکراتیک کردن ثروت انرژی در میان مردم، نمونه‌ای قدرتمند از از مشارکت سرمایه‌های خرد بخش مردمی اقتصاد برای تحولی بزرگ در اقتصاد ایران را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.