وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه نسبت به تلاش آمریکا برای نزدیک شدن به ارمنستان هشدار داد.

روسیه: ارمنستان بداند که آمریکا چه بر سر متحدان خود آورده است

به گزارش قدس آنلاین، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت:«ارمنستان باید به یاد بیاورد که ایالات متحده نزدیکترین متحدان خود را به چه مسیری هدایت کرده است.»به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» این دیپلمات روس به وعده وعیدهای ناتو به متحدان خود اشاره کرد.

زاخاروا اظهار داشت: «بن‌بست بی‌سابقه‌ای که آمریکا بر خاورمیانه و نزدیک‌ترین متحد آن تحمیل کرده است، بی‌نظیر است. ارمنستان و مردم آن باید این واقعیت درک کنند.»همزمان با سرد شدن نسبی روابط ایروان با مسکو، آمریکا نیز در تلاش است تا نظامیان روس از خاک ارمنستان خارج شده و پایگاه‌های نظامی روسیه در این کشور بسته شوند.پایگاه نظامی ۱۰۲ روسیه در «گیومری» در ارمنستان واقع شده است. این پایگاه نظامی تحت فرماندهی منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح روسیه است. این مرکز قبلاً پایگاه لشکر ۱۲۷ گارد هفتم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، و نیروهای ارمنستان بخشی از نیروهای ماورای قفقاز بودند.پیشتر نخست وزیر ارمنستان از ساخته شدن دو پایگاه نظامی ویژه استقرار نیروهای روس در استان «سیوینک» هم مرز با ایران و جمهوری آذربایجان خبر داده بود. پروتکل مربوط به ادامه حضور پایگاه نظامی روسیه در منطقه «گومری» در خاک ارمنستان و نیز توافقنامه اصولی در زمینه همکاریهای نظامی-فنی در دوره ریاست جمهوری «دمیتری مدودوف» و «سرژ سرکیسیان» سران سابق روسیه و ارمنستان امضا شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آلن میناسیان ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    ببینم مثلا روسیه بر سر متحدانش چه تاجی زده ؟! روسیه تو کامبوج چیکار کرد ؟ با سوریه چکار کرد ؟ از غذافی چطور حمایت کرد ؟ واسه ک.با و فیدل کاسترو حتما عالی بوده ؟ راستی برای ونزوئلا روسیه خیلی خوب بوده نه ؟ واسه ارمنستان چطور ؟ خیلی متحد خوبی بوده ؟ راستی خانم زاخاروا خونه رفتنی یادت باشه یه بطر الکلی که شوهر دائم الخمرت لازم داره را از بقالی سر کوچه بخری !!