۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 975601

نخست وزیر انگلیس وضعیت فعلی در غزه را غیرقابل تحمل توصیف کرد.

سوناک: وضعیت غزه غیرقابل تحمل است

به گزارش قدس آنلاین انگلیس پس از آمریکا، بزرگترین حامی رژیم اسرائیل محسوب می‌شود؛ به طوری که بیانیه منفور بالفور که توسط وزیر خارجه این کشور در ۱۹۱۷ منتشر شد پایه گذار اصلی رژیم منحوس صهیونیستی به شمار می‌رود. با این حال، جنایات بی حد و حصر صهیونیست‌ها در غزه در نهایت مقامات لندن را بر آن داشت که در این باره خودی نشان دهند. 

 دولت انگلیس جزئیات جدیدی از محور گفت‌وگوهای ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و بنیامین نتانیاهو، همتای صهیونیستش منتشر ساخت. 

در بیانیه دولت انگلیس در این باره آمده است: در این گفت‌وگو سوناک از حمله به امدادگران بین المللی در غزه که طی آن ۳ تبعه انگلیسی کشته شدند ابراز تحیر کرد. 

سوناک در این گفت‌وگوی تلفنی خاطر نشان کرد: شمار زیادی از امدادگران و غیرنظامیان بی گناه طی عملیات ارتش اسرائیل در غزه جان خود را از دست دادند. وضعیت اکنون غیرقابل تحمل است. انگلیس انتظار دارد اسرائیل گام‌هایی فوری به منظور برداشتن محدودیت‌ها در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بردارد. 

نخست وزیر انگلیس تاکید دارد: اسرائیل همچنین باید به تنش‌ها با سازمان ملل و آژانس‌های امدادرسان پایان بخشد و از جان شهروندان غیرنظامی محافظت کند. ما از تل آویو می‌خواهیم که زیرساخت‌های حیاتی همانند بیمارستان‌ها و شبکه آب رسانی غزه را ترمیم کند. 

با این حال، ریشی سوناک همانند تمامی سیاستمداران انگلیس در پایان از حق اسرائیل برای دفاع از خود و نابودی جنبش حماس حمایت کرد ولی تاکید داشت چنین امری نباید به وقوع بحران بشردوستانه در غزه منجر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.