در حالی که وزارت مهاجرین حکومت سرپرست طالبان از اخراج ۵۳۵ هزار مهاجر افغان از پاکستان خبر داده، سازمان عفو بین‌الملل از ‎پاکستان خواسته است تا به سرعت طرح اخراج اجباری این مهاجرین را لغو کند.

سازمان عفو بین الملل: پاکستان به سرعت طرح اخراج اجباری مهاجرین افغان را لغو کند

به گزارش قدس آنلاین، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای گفته است، طرح اخراج مهاجرین افغان از پاکستان قوانین بشری و سازمان پناهندگان را نقض و زندگی تمام مهاجرین افغان را با تهدید مواجه کرده است.

با این حال دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جنوب آسیا، از نیاز به ۶۲۰ میلیون دلار برای محافظت و حمایت از مهاجرین افغان در ایران و پاکستان خبر داده است.

از سوی دیگر وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست طالبان، خبر داده که از آغاز اخراج مهاجرین افغان از پاکستان تاکنون، ۹۲ هزار و ۲۸۶ خانواده که حدود ۵۳۵ هزار نفر می‌شود، به این کشور برگشته اند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست طالبان گفت: برای مهاجرین بازگشته از سوی حکومت سرپرست کمک‌های لازم صورت گرفته و در آینده نیز این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

 تصمیم غیرمنتظره دولت پاکستان در اواخر اکتبر ۲۰۲۳ (آبان) برای اخراج اتباع افغان که به طور غیرقانونی در آن کشور مقیم هستند، روابط از قبل متشنج ۲ کشور همسایه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. طالبان اخراج اتباع افغانستان را اقدام ظالمانه طرف پاکستانی توصیف می‌کند.

تازه‌ترین تصمیم دولت پاکستان در بحث اخراج اتباع افغانستانی حکایت از آغاز دومین مرحله آن از ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ (۱۵ آوریل) دارد و آن دسته از افغان هایی که کارت معتبر و ثبت شده دارند نیز باید از پاکستان خارج شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.