کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار جوی از فردا پنجشنبه در استان فعال می شود و به تدریج تا روز یکشنبه هفته آینده استان را تحت تاثیر بارش‌های رگباری قرار خواهد داد.

سامانه ناپایدار جوی از فردا در خراسان رضوی فعال می‌شود

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این سامانه ناپایدار جوی به شکل رگبار باران، گاهی با رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین افزایش سرعت وزش باد در استان همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: زمان و شدت فعالیت این سامانه بارشی در بخش‌های مختلف استان متغییر است اما در مجموع پیش بینی می‌شود بیشترین حجم بارش‌ها به ویژه در مشهد مربوط به روزهای جمعه این هفته و شنبه و یکشنبه هفته آینده باشد.

وی گفت: همچنین از روز جمعه دمای هوا در استان کاهش محسوسی خواهد داشت و تا روز یکشنبه هوای خنک در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: دیروز فریمان با پنج درجه سانتیگراد و مه ولات با ۲۹ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بودند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نوسان دمایی مشهد را نیز بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: در این بازه زمانی بیشترین سرعت وزش باد در تایباد به میزان ۶۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.