فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن از شناسایی متهمی خبر داد که به صورت اینترنتی و با ارسال رسیدهای جعلی مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از یک شهروند بردسکنی کلاهبرداری کرده بود.

شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ محمود مختاری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال با ارائه رسیدهای جعلی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات تخصصی دریافتند متهم با ساخت و معرفی یک اپلیکیشن در فضای مجازی اقدام به تبلیغات وسیع در زمینه خرید محصولات کشاورزی کرده که یکی از شهروندان با اعتماد به متهم به کلاهبرداری، پس از برقراری تماس تلفنی و دریافت رسید جعلی انتقال وجه به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در فضای مجازی، نسبت به بارگیری و انتقال ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کشمش با خودروی اعزامی از سوی کلاهبردار اقدام و پس از مراجعه به بانک از کلاهبرداری صورت گرفته مطلع می‌شود.

وی افزود: با سرعت عمل کارشناسان پلیس فتای بردسکن در تعامل با مقام قضایی، ۴ متهم به کلاهبرداری در این زمینه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پرونده جهت دستگیری متهمان به دادسرای استان مربوطه ارجاع داده شد.

مختاری با اشاره به اینکه اکثر برداشت‌های غیر مجاز در نتیجه اعتماد بیجا به دیگران و یا استفاده از درگاه‌های نامطمئن انجام می‌شود به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار اشخاص غیر قرار نداده و امورات بانکی را شخصاً و از درگاه‌های مطمئن انجام دهند.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.