جمعی از علمای کشور هندوستان با معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو کردند.

دیدار معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با جمعی از علمای هندوستان/جریان احیای امر اهل بیت(ع) دائما باید به‌روزرسانی شود

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری،معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم خطاب به علما و ائمه جماعات کشورهندوستان گفت: شما افسران توانمند، زبده و کارکشته جنگ نرم در دوره تمدنی هستید و در خط مقدم این جنگ حضور دارید.

وی افزود: بایستی مبتنی بر نیازهای مخاطب خود برنامه‌های عمیق و گسترده فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تهیه ‌کنیم.
دکتر فقیه اسفندیاری خاطر نشان کرد:اقدامات شایسته و تبلیغی ارزنده شما افسران جنگ نرم، مصداق احیای امر اهل بیت(ع) است و اقدام شما مشمول دعای حضرت رضا(ع) قرار خواهد گرفت.
ایشان ادامه داد: هر واژه‌ای که در خطبه‌های نماز جمعه ایراد می‌شود، گامی در راستای احیای امر اهل بیت(ع) است از همین رو باید بر این نعمت خدا را شاکر باشیم.
معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، گفت: باید تلاش کنیم احیای امر اهل بیت(ع) دائما به‌روزرسانی شود و نیازمند این هستیم قالب‌های نو و جدید را بیاموزیم. یکی از زیبایی‌های قرآن کریم لطافت در آیات است ما نیز به تاسی از این کتاب شریف باید از واژه های لطیف و نو در امر احیا استفاده کنیم. به گفته وی، تجربه بشری اثبات کرده گاهی انسان تحت تاثیر قوای نفسانی قرار دارد، در واقع نبی درونی نیازمند دستگیری حجت بیرونی است و از رسالت انبیای الهی هویدا می‌شود انسان دائماً نیازمند دستگیری این جریان الهی است .

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای تحقق شبکه سازی مبتنی بر معنویت و اسلام اصیل، باید کار را با جوانان آغاز کنیم‌. همان‌گونه که رسول الله(ص) در جریان اسلام کار را با جوانان آغاز کرد.

دکتر فقیه اسفندیاری در پایان افزود: ما باید نسل جوان را دریابیم و آنان را بیشتر پای منابر در مساجد ببینیم. راز موفقیت ما این است که در میدان و در میان مردم حضور داشته باشیم و نیازهای آنان را از نزدیک درک کنیم .اینجاست که کلام ما اثرگذار خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.