تا بی‌کران آبی‌ست، تا بی‌نهایت زیبا و تا همیشه فارس. از زیباترین آبراهه در جنوب ایران عزیز صحبت می‌کنیم.

مقصد:خلیج فارس

تا بی‌کران آبی‌ست، تا بی‌نهایت زیبا و تا همیشه فارس. از زیباترین آبراهه در جنوب ایران عزیز صحبت می‌کنیم. مسیری آبی‌رنگ روی کره زمین که بیش از ۹۰۰ کیلومتر طول دارد و از دریای عمان تا ‌شبه‌جزیره عربستان کشیده شده و سواحل زیبایی را در جنوب ایران پدیده آورده است.
سطح آبی‌رنگ زیبای حاشیه چابهار و بوشهر بندرعباس و... به لحاظ اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برای ایران برخوردار است. علاوه بر این، خلیج زیبای فارس هویتی فرهنگی و ملی برای مردم کشور ما دارد. هویتی که در دهه‌های اخیر مورد اهداف سوء کشورهای منطقه و حتی دولت‌های خبیث غربی قرار گرفته است و آن‌ها در صدد خلق نامی جعلی برای آن بوده‌اند.
"خلیج فارس" نامی ماندگار در طول تاریخ این خطه عظیم آبی است، نامی که نه فقط بر زبان‌ها بلکه بر اسناد و نامه‌های تاریخی هم نشسته است، در ایران ما به آن می‌گویند خلیج فارس و در زبان انگلیسی persian gulf خوانده می‌شود.

هر پاکت یک مدرک
مردم شمال و جنوب و شرق و غرب این کره خاکی یک نام را برایش می‌شناختند و می‌شناسند. "خلیج فارس". نامی که همیشه همین بوده و تا ابد همین هم باقی می‌ماند. نامی که علی‌رغم ادعای کشورهای شیخ‌نشین این حوزه تغییر نخواهد کرد و هرچقدر هم که تلاش کنند و شیطنت‌های برخی کشورهای غربی هم به کمک‌شان بیاید بازهم به نام‌های دروغین دیگر تغییر نمی‌کند.
برای اثبات این موضوع، هزاران هزار سند تاریخی در جای‌جای دنیا وجود دارد. یکی از این مدارک نامه‌های ارسال شده از سراسر دنیا به ایران است که با یک آدرس شروع می‌شود: "Persian gulf".
موزه آستان قدس رضوی دارای بزرگترین مجموعه پاکت‌های نامه با آدرس "خلیج فارس" در ایران است. اکثر اقلام این مجموعه که در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه نگه‌داری می‌شود، توسط دو مجموعه‌دار ایرانی یعنی کاظم آقاپور علم‌داری و آقای الله‌وردی در سال ۱۳۹۶ اهدا شده است.
مبدا ارسال این پاکت‌های نامه کشورهای مختلفی مانند بلاروس، بلغارستان، استونی، فرانسه، آلمان، بلژیک، لهستان، صربستان، هندوستان، تاجیکستان، ایتالیا، ایرلند، رومانی، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، لیتوانی، ویتنام، جزیره موریس، عمان، اردن، قطر، عراق، پرو، گوآتمالا، تایوان،  تایلند، آمریکا، کانادا، برزیل، کوبا، شیلی،  مجارستان، آفریقای جنوبی، تازانیا، استرالیا و مقصد همگی ایران بوده است.

مقصد:خلیج فارس

۱- گوآتمالا
این پاکت نامه در فروردین ۱۳۸۹ از طرف شخصی به نام کارلوس اِ آلوارِس از کشور گوآتمالا برای کاظم آقاپور فرستاده شده است. موضوع تمبر روی آن تبریک عید کریسمس است.

مقصد:خلیج فارس

۲-انگلیس
این پاکت نامه در اسفند ۱۳۹۳ از طرف شخصی به نام دِ فرییِر از شهر لندن در کشور انگلیس برای کاظم آقاپور فرستاده شده است.

مقصد:خلیج فارس

۳-آفریقای جنوبی
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۰ از طرف شخصی به نام بِرَون از کشور آفریقای جنوبی برای کاظم آقاپور ارسال شده است. تمبر روی آن دارای عکس پرندگان آفریقای جنوبی است.

مقصد:خلیج فارس

۴-فرانسه
این پاکت نامه در سال ۱۳۸۹ از طرف خانمی به نام مادام بیوجوکس از کشور فرانسه برای کاظم آقاپور فرستاده شده است.

مقصد:خلیج فارس

۵-موریس
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۲ از طرف شخصی به نام نونکود از جزیره موریس برای کاظم آقاپور ارسال شده است.

مقصد:خلیج فارس

۶-ایتالیا
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۳ از طرف انجمن تمبر لوکانیا در کشور ایتالیا برای کاظم آقاپور فرستاده شده است. تمبر روی آن دارای عکس بناهای تاریخی این کشور است.

مقصد:خلیج فارس

۷-تایلند
این پاکت نامه در سال ۱۳۸۹ از طرف شخصی به نام آندره برسون از کشور تایلند برای کاظم آقاپور ارسال شده است. تمبرهای روی آن دارای عکس شاه و ملکه تایلند است.

مقصد:خلیج فارس

۸-عراق
این پاکت نامه در سال ۱۳۸۹ از طرف شخصی به نام فولهام حسن از کشور عراق برای کاظم آقاپور فرستاده شده است. پاکت نامه سفارشی بوده و تمبر روی آن درباره ورزش فوتبال و روز پیشاهنگی کشورهای عربی است.

مقصد:خلیج فارس

۹-امریکا
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۲ از طرف انجمن تمبر آمریکا برای آقای الله وردی فرستاده شده است. تمبر روی آن یادآور یکصدمین سالگرد تشکیل ایالت اورگان است.

مقصد:خلیج فارس

۱۰-عمان
این پاکت نامه در سال ۱۳۸۹(۲۰۱۲) از طرف شرکت خدمات نگهداری تجهیزات مهمدی برای آقای الله وردی فرستاده شده است. تمبر روی آن دارای تصویر خنجر عمانی است.

مقصد:خلیج فارس

۱۱-پرو
این پاکت نامه که نام فرستنده آن از بین رفته، در سال ۱۳۹۲ برای آقای الله وردی فرستاده شده است. نام فرستنده از بین رفته است.موضوع تمبر روی آن صادرات دانه قهوه از این کشور است.

مقصد:خلیج فارس

۱۲-قطر
این پاکت نامه در سال ۱۳۸۸ از کشور قطر برای آقای الله وردی فرستاده شده است. تمبر روی آن دارای تصویر این کشور است.

مقصد:خلیج فارس

۱۳-عمان
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۱ از طرف شخصی به نام مهدی جواد سلمان برای آقای الله وردی ارسال شده است. تمبر روی آن دارای تصاویر قایق‌های بادبانی کشور عمان است.

مقصد:خلیج فارس

۱۴-استونی
این پاکت نامه در سال ۱۳۹۱ از طرف شخصی به نام آقای وِتیک برای آقای الله وردی فرستاده شده است. تمبر روی آن دارای سری پل‌های راه‌آهن کشور استونی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.