قائم‌ مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: از انجام اقدامات زنجیره‌ای در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه اجتناب شود.

اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی زهره‌ای یکشنبه شب در شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌ رضوی که به میزبانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه‌ به نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به کارکنان این وزارتخانه‌ باید تمامی تلاش خود را معطوف به توجه به رفاه، معیشت و مسکن آنان کنیم.

قائم‌ مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و همدلی میان زیر مجموعه‌های این وزارتخانه افزود: آنچه سبب افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مردم در سراسر ایران اسلامی می‌شود، همدلی و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است چراکه در این صورت نقاط قوت رشد یافته و نقاط ضعف رفع خواهد شد.

وی اهمیت توجه‌ به آموزش کارکنان وزارت راه و شهرسازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه آموزش و افزایش ‌دانایی و سطح علمی کارکنان باید دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان، روسای ادارات و سایر کارکنان در دستور کار دائمی سازمانها قرار گیرد چراکه دائماً نیازمند بروز رسانی سطح علمی کارکنان و کارشناسان هستیم.

زهره‌ای همچنین به جذب جوانان و نخبگان‌ در سطح این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر باید چرخش مدیران و پرورش مدیران آینده مدنظر تمامی مدیران کل و روسای سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های‌ وزارت راه و شهرسازی قرار داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی نیز در این نشست به جایگاه این استان و مشهدالرضا(ع) در سطح کشور اشاره کرد و گفت: خراسان‌رضوی‌ به‌ واقع به‌ دلیل وجود مضجع شریف رضوی شرایط خاص و متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که سالانه شاهد سفر میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی به این استان هستیم.

وحید داعی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید در همه زمان، تلاش خود را معطوف به تسهیل شرایط ورود زائران داخلی و خارجی کند، در همه دورانی که خراسان رضوی مسافر زیادی داشته، با وجود تمامی کمبودها و کاستی‌های اعتباری، همه تلاش زیرمجموعه‌های وزارت راه در استان خراسان‌رضوی، ارائه خدمات به زائران امام رضا(ع) با بالاترین کیفیت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی همچنین به برگزاری منظم شورای هماهنگی راه و شهرسازی این استان‌ اشاره کرد و گفت: امسال طراحی ویژه‌ای کردیم که مسئولان ارشد استان در شورای هماهنگی راه و شهرسازی حضور یافته و مدیران کل زیرمجموعه این وزارت‌خانه درخواستهای خود را در این شورا مطرح و پیگیری کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی‌ نیز در این نشست به مهم‌ترین اقدامات سال گذشته این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های مسکوت‌ مانده از دهه‌ ۷۰، فرودگاه گناباد بود که سال گذشته با هزینه‌ ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در حال حاضر پروازهای آن نیز برقرار است.

محمود امانی‌بنی به افتتاح‌ چهار پروژه بزرگ فرودگاهی در سال گذشته در فرودگاه مشهد اشاره و خاطرنشان‌ کرد: پروژه‌های توسعه ترمینال داخلی با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال، توسعه اپرون با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال، سه پل‌ ارتباطی انتقال مسافران با اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال و سامانه جدید کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به‌ بهره‌برداری رسید.

وی گفت: فرودگاه مشهد پس از فرودگاه مهرآباد دارای بیشترین نشست و برخاست پروازهای داخلی و پس از فرودگاه‌ امام (ره)، دارای بیشترین نشست و برخاست در زمینه پروازهای خارجی است، در پی افتتاح پروژه‌های عظیم عمرانی و توسعه‌ای در فرودگاه مشهد، در حال حاضر قابلیت پذیرش تا ۱۴ میلیون مسافر را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.