۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 986269

روحانی و مبلغ شیعی در انگلیس، حرم مطهر امام رضا(ع) را سرشار از حس آرامش و معنویت توصیف کرد و گفت: آرامشی را در این بارگاه مطهر تجربه کردم که بی نظیر بود.

مسلمانان انگلیس عاشق مکتب اهل بیت(ع) هستند

 شیخ جعفر لاداک مدیر مرکز باب العلوم لیدز  انگلیس در این گفت و گو در معرفی خودش افزود: من بزرگ شده شهر لیدز هستم اجداد من هندو بودند که  4 نسل قبل مسلمان شده و به انگلیس مهاجرت کردند. پنج سال در حوزه علمیه کربلا تحصیل کرده ام و تحصیلات علوم دینی دارم.
وی آرامش حرم امام رضا(ع) را در تمام اماکن جهان بی نظیر توصیف کرد و افزود: مسلمانان انگلیس ارادتمند حضرت رضا(ع) هستند و به سهولت می توانند زیارت بیایند.
حجت الاسلام شیخ جعفر لاداک برگزاری کنگره امام رضا(ع) با حضور اندیشمندانی از ۳۵ کشور را ستود و تصریح کرد: این جلسات و کنگره‌ها می‌تواند معارف و آموزه‌های رضوی را به بقیه ادیان و مذاهب معرفی کند.
وی با بیان اینکه در کشوری مثل انگلیس که نظام آن مسلمان نیست می توان اندیشه های امام رضا(ع)  را ترویج کرد افزود: انسان امروز نیازمند عدالت رضوی است.
این اسلام‌شناس ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیثی می گویند «هیچ امنیتی در هیچ جای دنیا نیست مگر اینکه عدالت در آن وجود داشته باشد».بنابر این  زندگانی امام رضا(ع) الگو و سرمشق همه مسلمانان می تواند باشد.
شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد در حال برگزاری است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.